Connect with us
Pojištění

Koronavirus

Proplatíme stornopoplatky při pozitivním COVID testu, léčebné náklady i cestu zpět. Stačí mít zakoupené pojištění

Proplatíme stornopoplatky při pozitivním COVID testu, léčebné náklady i cestu zpět. Stačí mít zakoupené pojištění

Uplynulý rok ukázal, že mít cestovní pojištění, když letíme na dovolenou nebo pracovní cestu, je extrémně důležité. Až polovina klientů Pelikána si automaticky koupí pojištění spolu s letenkou či dovolenou. Další si kupují pojištění dodatečně přes zákaznický servis Pelikána. Aktuálně až 60 % objednávek obsahuje pojištění STORNO nebo ISTOTA, ke kterým Pelikán od 1. června 2021 přidává nové benefity. Kromě krytí stornopoplatků před cestou, který cestovní kancelář spustila ještě v lednu 2021, Pelikán nově pokrývá i další náklady související s případnou nákazou koronaviru v zahraničí.

Reklama

Novinky od 1. června 2021 pro pojištění STORNO a pojištění ISTOTA

Pojištění STORNO nově pokrývá v případě pozitivního RT-PCR testu na COVID před cestou 80 % stornopoplatků. Rovněž jsou v tomto pojištění zahrnuty náklady na změnu zpáteční cesty v případě onemocnění v destinaci. Pojištění ISTOTA pak zahrnuje obě zmíněné situace a přidává i léčebné náklady na COVID a náklady na karanténu v destinaci. Pojištění je platné pro všechny země světa a to bez ohledu na barvu v cestovatelském semaforu resp. jejich epidemiologickou situaci.

  • U všech jiných oprávněných důvodů jako je například nemoc, úraz, rozvod, výpověď a podobně obě pojištění POKRÝVAJÍ 90 % stornopoplatků.
Pojištění COVID

V tomto článku se dozvíte všechny potřebné informace jaké typy pojištění koupíte na Pelikánu, jaké jsou výhody Pelikán pojištění, jak funguje nárok na proplacení stornopoplatků, kdy na něj máte nárok, i jaké dokumenty budete muset předložit.

Chcete vědět, jak na Pelikánu koupit letenku a dovolenou s nárokem na proplacení stornopoplatků? Stačí mít objednávku i se zakoupeným pojištěním STORNO nebo ISTOTA. Podívejte se, jaký je mezi nimi rozdíl:

1. Nejlevnější pojištění STORNO

Jde o pojištění ke kompenzaci zrušeného produktu ze zdravotních nebo jiných konkrétních příčin (jako jsou požár v místě bydliště, výpověď, vízové problémy kromě USA, ale zejména neočekávané zdravotní komplikace před odletem). Je třeba daný důvod doložit, čili pokud jde například o rozchod partnerů, logicky, nárok na storno nevzniká. Cestovní pojištění storna se vztahuje na období od uzavření pojištění po dobu nástupu na cestu. Od 1. června 2021 toto pojištění pokrývá i případy pozitivního RT-PCR testu na COVID před cestou a to kompenzací 80 % stornopoplatků. Jsou v něm zahrnuty i případné náklady na změnu zpáteční cesty při nákaze koronavirem.

2. Nejprodávanější pojištění ISTOTA

Zahrnuje pojištění STORNA a dodatečné krytí, jako je náhrada léčebných nákladů (všechny úrazy a to i v zemích, pro něž platí varování Ministerstva zahraničních věcí ČR – doporučení necestovat), pojištění zavazadel, pojištění pátrání a záchrany, úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti a asistence služby. Co se týče storna letenky, v rámci tohoto typu pojištění se akceptuje mnohem více důvodů než v pojištění STORNO (například krádež cestovních dokumentů či například odmítnutí sňatku, pokud měl být důvodem cesty).

Pojištění ISTOTA je nejkomplexnější pojištění Pelikána. Stejně jako STORNO pojištění pokrývá 80 % stornopoplatků v případě pozitivního RT-PCR testu na COVID před cestou, náklady na změnu zpáteční cesty v případě onemocnění v destinaci a NAVÍC přidává i léčebné náklady na COVID v maximální výši 50 000 eur a náklady na karanténu v destinaci ve výši 50 eur/den po dobu maximálně 14 dní.

Pokud si k letence a dovolené (na cesty v 2021) koupíte i pojištění, získáte nejlevnější storno produkt na trhu s širokým pokrytím. Platí pro letenky a zájezdy do celého světa.

Co mi Pelikán proplatí při pozitivním testu na COVID-19?

Šedesát procent klientů Pelikána si zakoupí pojištění automaticky s letenkou. Nyní dostanou od 1. ledna k pojištění STORNO a ISTOTA od Pelikána další benefit, a to v případě, že mají pozitivní RT-PCR test na koronavirus. V takovém případě jim Pelikán proplatí stornopoplatky za zrušenou letenku či zájezd až do výše 80 %. Stornopoplatky přitom Pelikán neproplatí pouze klientům s pozitivním RT-PCR testem na COVID-19, ale i ostatním cestujícím z dané objednávky. Podmínkou ale je, aby všichni cestovatelé měli zakoupené k objednávce i pojištění STORNO či ISTOTA.

Příklad: Eva zakoupila sobě i svým rodičům zájezd na Tenerife s odletem 20. února. K zájezdu také zakoupila pojištění ISTOTA pro všechny cestující. Eva dostala 18. února i spolu s rodiči výsledek RT-PCR testu, který se jejímu otci a matce vrátil jako pozitivní. Jejím rodičům a také Evě samotné tedy vzniká nárok na vrácení stornopoplatků do výšky 80 %.

Jak si vyřídím proplacení storna?

Na proplacení stornopoplatků do výše 80 % má nárok klient (jak jsme zmiňovali výše, i cestující ze stejné objednávky), který nenastoupí na cestu z důvodu pozitivního RT-PCR testu na COVID-19. Ten ale nesmí být starší 14 dní před odletem. Následně kontaktuje zákaznický servis Pelikána na e-mailové adrese letenky@pelikan.cz, případně pobyty@pelikan.cz nebo telefonicky: 226 200 777 s požadavkem na proplacení storna.

Příklad: Lenka spolu s manželem a dvěma dětmi odlétá 10. února do Dominikánské republiky, s rodinou se pro jistotu dali otestovat ještě v lednu, protože její manžel měl mírné příznaky COVID-19. Výsledek jejich testu je z 22. ledna, pozitivní výsledek měla celá rodina, na základě čehož se rozhodli nevycestovat. I přesto, že měli zakoupené pojištění, jejich test je starší víc než 14 dní před plánovaným odletem, tím pádem jim nárok na proplacení stornopoplatku do výše 80 % nevzniká.

Kdy má Lenka nárok na proplacení stornopoplatků: Pokud se dá Lenka s rodinou otestovat například 1. února, výsledek jejich testu jim zaručí nárok na proplacení stornopoplatků (pokud je pozitivní alespoň jedna osoba v objednávce).

Co když si koupím pojištění dodatečně?

Pojištění k letenkám či pobytům je možné koupit i dodatečně, v tomto případě se na něj ale vztahuje 14denní ochranná lhůta (pro ostatní případy mimo COVID platí 10denní ochranná lhůta). To znamená, že RT-PCR test, na jehož základě bude klient v případě pozitivního výsledku žádat o proplacení stornopoplatků, musí být proveden až po uplynutí této doby. V případě, že si pojištění zakoupíte spolu s letenkami či pobytem, nevztahuje se na něj žádná ochranná lhůta a RT-PCR test může být proveden přímo po zakoupení letenek (ovšem tak, aby byl v den odletu/odjezdu starý maximálně 14 dní).

Příklad: Paní Marie si zakoupila spolu s manželem 12. ledna letenky do Kostariky s odletem na 31. ledna. 14. ledna se rozhodla k letenkám dokoupit pojištění ISTOTA pro sebe i manžela. RT-PCR test (aktuálně jej Kostarika nevyžaduje) si tedy s manželem mohou jít dát udělat nejdříve 28. ledna, aby jim v případě pozitivního výsledku Pelikán proplatil stornopoplatky za zrušené letenky do výše 80 %.

V případě, že by si paní Marie zakoupila pojištění přímo s koupí letenek, RT-PCR test by si mohli s manželem jít dát udělat už 12. ledna. Pokud by jej ale koupila dodatečně, například až 18. ledna, ochranná lhůta by se vztahovala i na den odletu, tím pádem by její pozitivní výsledek testu nevytvářel nárok na vrácení stornopoplatků.

Cílová destinace ode mne nevyžaduje test, mám nárok na tento benefit?

Na proplacení stornopoplatků mají nárok cestující se zakoupeným pojištěním po předložení pozitivního RT-PCR testu i v případě, že to od nich nevyžadovala jejich cílová destinace a dali se otestovat jen pro jistotu. Je třeba si však dát pozor, tento nárok vzniká pouze u letenek a zájezdů zakoupených spolu s pojištěním od 1. června 2021.

Příklad: Přestože Zanzibar ho od ní nevyžadoval, Sylvie se před svou cestou rozhodla pro jistotu absolvovat RT-PCR test na COVID-19. Pět dní před jejím odletem se jí vrátil s pozitivním výsledkem a jelikož Silvia měla k letence zakoupené i pojištění, má po předložení potřebných dokladů nárok na proplacení stornopoplatků až do výše 80 %.

Mám nárok na proplacení, pokud mi byl COVID-19 zjištěn po vycestování?

Pelikán nabízí k zakoupenému pojištění možnost proplacení stornopoplatků do výše 80 % v případě, že je pozitivní výsledek testu zjištěn před vycestováním do zahraničí a nově i po příjezdu do destinace. Cestující má tak nově nárok žádat od cestovní kanceláře proplacení nákladů na změnu zpáteční letenky (až do 1 000 eur) z důvodu, že byl například v zahraničí umístěn do karantény. Stejně tak má právo žádat o proplacení nákladů v případě nařízené karantény (50 eur/noc).

Příklad: Jakub vycestoval v lednu do Kolumbie, pátý den pobytu ale pociťoval mírné příznaky koronaviru, a proto se nechal otestovat přímo v zemi. Výsledek jeho RT-PCR  testu byl pozitivní a musel v zemi zůstat déle, než plánoval, kvůli karanténě. Jakub měl zakoupené pojištění ISTOTA a tak měl nárok na proplacení poplatků za změnu zpáteční letenky i náklady na nařízenou karanténu v destinaci.

Na které letenky a dovolené se mi vztahuje tento benefit?

Pelikán na svém webu prodává letenky od více než 600 leteckých společností a zároveň nabízí miliony levných a luxusních dovolených. Nárok na vrácení stornopoplatků do výše 80 % mají všichni klienti Pelikána, kteří si zakoupili k letence či dovolené od 1. června 2021 pojištění STORNO nebo ISTOTA, nehledě na to, do které části světa se chystají.

Příklad: Kamarádi Petr a Roman si zakoupili se svými přítelkyněmi dovolené na únor Petr v Jižních Čechách, Roman na Maledivách. K pobytům zakoupili sobě i přítelkyním pojištění, ovšem pár dní před odletem se u Romana a jeho přítelkyně začaly projevovat příznaky onemocnění COVID-19. Pozitivní test vyšel i Petrovi, protože byli i s Romanem v pravidelném kontaktu. Jelikož měli oba ke svým dvěma odlišným zájezdům zakoupené pojištění, vznikl oběma, a stejně i jejich přítelkyním, nárok na proplacení stornopoplatků do výšky 80 %.

Přeloženo z Pelipecky.sk, autorem původního článku je Katarína Šuchterová

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    3.3/5 - (7 votes)
Klikněte pro komentář
Nahoru