Connect with us
Pelikán proplatí storno poplatky, stačí si zakoupit pojištění!

Koronavirus

Proplatíme stornopoplatky při pozitivním COVID testu. Stačí mít zakoupené pojištění

Proplatíme stornopoplatky při pozitivním COVID testu. Stačí mít zakoupené pojištění

Rok 2020 ukázal, že mít cestovní pojištění, když letíme na dovolenou nebo pracovní cestu, je extrémně důležité. Až polovina klientů Pelikána si automaticky koupí pojištění spolu s letenkou či dovolenou. Další si kupují pojištění dodatečně přes zákaznický servis Pelikána. Aktuálně až 60 % objednávek obsahuje pojištění STORNO nebo ISTOTA, ke kterým Pelikán od 1. ledna 2021 přidává NOVINKU benefit krytí stornopoplatků v případě, že máte pozitivní test na COVID-19.

Reklama

Ke svým populárním pojištění storna a ISTOTA přidal Pelikán i nárok na proplacení stornopoplatků do výše 90 %, a to k letenkám a zájezdům do celého světa. V tomto článku se dozvíte všechny potřebné informace jaké typy pojištění koupíte na Pelikánu, jaké jsou výhody Pelikán pojištění, jak funguje nárok na proplacení stornopoplatků, kdy na něj máte nárok, i jaké dokumenty budete muset předložit.

Chcete vědět, jak na Pelikánu koupit letenku a dovolenou s nárokem na proplacení stornopoplatků? Stačí mít objednávku i se zakoupeným pojištěním STORNO nebo ISTOTA. Podívejte se, jaký je mezi nimi rozdíl:

1. Nejlevnější pojištění STORNO

Jde o pojištění ke kompenzaci zrušeného produktu ze zdravotních nebo jiných konkrétních příčin (jako jsou požár v místě bydliště, výpověď, vízové problémy kromě USA, ale zejména neočekávané zdravotní komplikace před odletem). Je třeba daný důvod doložit, čili pokud jde například o rozchod partnerů, logicky, nárok na storno nevzniká. Cestovní pojištění storna se vztahuje na období od uzavření pojištění po dobu nástupu na cestu.

2. Nejprodávanější pojištění ISTOTA

Zahrnuje pojištění STORNA a dodatečné krytí, jako je náhrada léčebných nákladů (všechny úrazy kromě COVID-19, a to i v zemích, pro něž je vyhlášen 3. stupeň varování Ministerstva zahraničních věcí SR (doporučení necestovat), pojištění zavazadel, pojištění pátrání a záchrany, úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti a asistence služby. Co se týče storna letenky, v rámci tohoto typu pojištění se akceptuje mnohem více důvodů než v pojištění storna (například prohlášení MZV SR o nedoporučení cestování do vybrané destinace, krádež cestovních dokumentů, či například odmítnutí sňatku, pokud měl být důvodem cesty).

Pelikán přidal k pojištění STORNO a ISTOTA nárok na proplacení stornopoplatků do výše 90 %. Pokud si k letence a dovolené (na cesty v 2021) koupíte i pojištění, získáte nejlevnější storno produkt na trhu s širokým pokrytím. Platí pro letenky a zájezdy do celého světa.

Co mi Pelikán proplatí při pozitivním testu na COVID-19?

Šedesát procent klientů Pelikána si zakoupí pojištění automaticky s letenkou. Nyní dostanou od 1. ledna k pojištění STORNO a ISTOTA od Pelikána další benefit, a to v případě, že mají pozitivní RT-PCR test na koronavirus. V takovém případě jim Pelikán proplatí stornopoplatky za zrušenou letenku či zájezd až do výše 90 %. Stornopoplatky přitom Pelikán neproplatí pouze klientům s pozitivním RT-PCR testem na COVID-19, ale i ostatním cestujícím z dané objednávky. Podmínkou ale je, aby všichni cestovatelé měli zakoupené k objednávce i pojištění STORNO či ISTOTA.

Příklad: Eva zakoupila sobě i svým rodičům zájezd na Tenerife s odletem 20. února. K zájezdu také zakoupila pojištění ISTOTA pro všechny cestující. Eva dostala 18. února i spolu s rodiči výsledek RT-PCR testu, který se jejímu otci a matce vrátil jako pozitivní. Jejím rodičům a také Evě samotné tedy vzniká nárok na vrácení stornopoplatků do výšky 90 %.

Jak si vyřídím proplacení storna?

Na proplacení stornopoplatků do výše 90 % má nárok klient (jak jsme zmiňovali výše, i cestující ze stejné objednávky), který nenastoupí na cestu z důvodu pozitivního RT-PCR testu na COVID-19. Ten ale nesmí být starší 10 dnů před odletem. Následně kontaktuje zákaznický servis Pelikána na emailové adrese letenky@pelikan.cz, případně pobyty@pelikan.cz. Pelikán akceptuje pouze oficiální certifikát o provedení RT-PCR testu v akreditované laboratoři na území Evropské unie. Požadovaná je také lékařská zpráva od praktického lékaře. Nadále totiž platí povinnost jej po zjištění pozitivního výsledku na COVID-19 kontaktovat.

Příklad: Lenka spolu s manželem a dvěma dětmi odlétá 10. února do Dominikánské republiky, s rodinou se pro jistotu dali otestovat ještě v lednu, protože její manžel měl mírné příznaky COVID-19. Výsledek jejich testu je z 29. ledna, pozitivní výsledek měla celá rodina, na základě čehož se rozhodli NEVYCESTUJÍ. I přesto, že měli zakoupené pojištění, jejich test je starší víc než 10 dní před plánovaným odletem, tím pádem jim nárok na proplacení stornopoplatku do výše 90 % nevzniká.

Kdy má Lenka nárok na proplacení stornopoplatků: Pokud se dá Lenka s rodinou otestovat například 1. února, výsledek jejich testu jim zaručí nárok na proplacení stornopoplatků (pokud je pozitivní alespoň jedna osoba v objednávce).

Co když si koupím pojištění dodatečně?

Pojištění k letenkám či pobytům je možné koupit i dodatečně, v tomto případě se na něj ale vztahuje 10denní ochranná lhůta. To znamená, že RT-PCR test, na jehož základě bude klient v případě pozitivního výsledku žádat o proplacení stornopoplatků, musí být proveden až po uplynutí této doby. V případě, že si pojištění zakoupíte spolu s letenkami či pobytem, nevztahuje se na něj žádná ochranná lhůta a RT-PCR test může být proveden přímo po zakoupení letenek (ovšem tak, aby byl v den odletu / odjezdu starý maximálně 10 dní).

Příklad: Paní Marie si zakoupila spolu s manželem 12. ledna letenky do Kostariky s odletem na 31. ledna. 14. ledna se rozhodla k letenkám dokoupit pojištění ISTOTA pro sebe i manžela. RT-PCR test (aktuálně jej Kostarika nevyžaduje) si tedy s manželem mohou jít dát udělat nejdříve 24. ledna, aby jim v případě pozitivního výsledku Pelikán proplatil stornopoplatky za zrušené letenky do výše 90 %.

V případě, že by si paní Marie zakoupila pojištění přímo s koupí letenek, test by si mohli s manželem jít dát udělat už 21. ledna. Pokud by jej ale koupila dodatečně, až 22. ledna, ochranná lhůta by se vztahovala i na den odletu, tím pádem by její pozitivní výsledek testu nevytvářel nárok na vrácení stornopoplatků.

Cílová destinace ode mne nevyžaduje test, mám nárok na tento benefit?

Na proplacení stornopoplatků mají nárok cestující se zakoupeným pojištěním po předložení pozitivního testu i v případě, že to od nich nevyžadovala jejich cílová destinace a dali se otestovat jen pro jistotu. Je třeba si však dát pozor, tento nárok vzniká pouze u letenek a zájezdů zakoupených spolu s pojištěním od 1. ledna 2021.

Příklad: Přestože Zanzibar ho od ní nevyžadoval, Sylvie se před svou cestou rozhodla pro jistotu absolvovat RT-PCR test na COVID-19. Pět dní před jejím odletem se jí vrátil s pozitivním výsledkem a jelikož Silvia měla k letence zakoupené i pojištění, má po předložení potřebných dokladů nárok na proplacení stornopoplatků až do výše 90 %.

Mám nárok na proplacení, pokud mi byl COVID-19 zjištěn po vycestování?

Pelikán nabízí k zakoupenému pojištění možnost proplacení stornopoplatků do výše 90 % pouze v případě, že je pozitivní výsledek testu zjištěn před vycestováním do zahraničí. Cestující tedy nemá nárok od cestovní kanceláře žádat proplacení nákladů na změnu zpáteční letenky z důvodu, že byl například v zahraničí umístěn do karantény. Stejně tak nemá právo žádat o proplacení jakýchkoliv dodatečných nákladů, které mu v zahraničí vzniknou v případě nákazy. V případě zakoupení pojištění ISTOTA jsou ale kryté samotné léčebné náklady i na COVID-19, pokud klient vycestoval do země, která je MZV SR zařazena na seznam tzv. bezpečných zemí.

Příklad: Jakub vycestoval v lednu do Kolumbie, pátý den pobytu ale pociťoval mírné příznaky koronaviru, a proto se nechal otestovat přímo v zemi. Výsledek jeho testu byl pozitivní a musel v zemi zůstat déle, než plánoval, kvůli karanténě. Přestože měl Jakub zakoupené pojištění ISTOTA, nevztahuje se na něj nárok na proplacení poplatků za změnu zpáteční letenky.

Na které letenky a dovolené se mi vztahuje tento benefit?

Pelikán na svém webu prodává letenky od více než 600 leteckých společností a zároveň nabízí miliony levných a luxusních dovolených. Nárok na vrácení stornopoplatků do výše 90 % mají všichni klienti Pelikána, kteří si zakoupili k letence či dovolené od 1. ledna 2021 pojištění STORNO nebo ISTOTA, nehledě na to, do které části světa se chystají.

Příklad: Kamarádi Petr a Roman si zakoupili se svými přítelkyněmi dovolené na únor – Petr v Jižních Čechách, Roman na Maledivách. K pobytům zakoupili sobě i přítelkyním pojištění, ovšem pár dní před odletem se u Romana a jeho přítelkyně začaly projevovat příznaky onemocnění COVID-19. Pozitivní test vyšel i Petrovi, protože byli i s Romanem v pravidelném kontaktu. Jelikož měli oba ke svým dvěma odlišným zájezdům zakoupené pojištění, vznikl oběma, a stejně i jejich přítelkyním, nárok na proplacení stornopoplatků do výšky 90 %.

Přeloženo z Pelipecky.sk, autorem původního článku je Katarína Šuchterová

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální slevy pro naše čtenáře

  • Sleva 250 Kč na letenky - stáhni si naši novou aplikaci, objednej letenky na Pelikan.cz za minimálně 500 Kč, zadej slevový kód PECKYAPPKA a ušetři 250 Kč z objednávky.
  • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
  • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
Klikněte pro komentář

Doporučujeme

Nejčtenější dnes

Doporučujeme:

Advertisement
Advertisement
Nahoru