Connect with us

Cestopisy

„Za pět minut dvanáct,“ popisuje Češka svůj návrat domů.

„Za pět minut dvanáct,“ popisuje Češka svůj návrat domů.

Když se v polovině března tohoto roku situace ohledně nemoci COVID-19 během několika málo dní dramaticky zhoršila, desetitisíce Čechů v zahraničí se během chvíle ocitli v nezáviděníhodné situaci. Na jedné straně uzavírání hranic evropských zemí, na té druhé hromadné rušení letů a uzavírání letišť.

V takové situaci se ocitla i čtveřice Čechů, kteří odletěli na Langkawi v rámci firemního teambuildingu. Tereza G., Monika Z., Lukáš N. a Michaela H., která se s námi o její zkušenost podělila v následujícím rozhovoru.

Reklama

Začneme tou příjemnější částí. Co bylo tím hlavním lákadlem, díky kterému jste se rozhodli svoji dovolenou strávit právě v Langkawi?

Dovolenou na Langkawi jsme vybrali více méně náhodně. Na vánočním večírku jsme od šéfa dostaly za úkol vybrat si destinaci na naši příští teambuldingovou akci. A samozřejmě nějaký rozpočet ???? Dívaly jsme se na různé portály s levnými letenkami, až jsme se dostaly na stránky Pelikána a na nabídku exotických dovolených. Langkawi jsme vybraly kvůli počasí a možnostem vyžití, důležitou roli hrál ale taky přestup v Dauhá. Líbila se nám možnost během jedné dovolené navštívit více míst.

I s cestou měla dovolená trvat 10 dní, to pro nás bylo tak akorát. Den a půl v Qataru a potom 7 dní na Langkawi se zdálo jako skvělý nápad. Lákaly nás písečné pláže, vodopády, krokodýlí farma a procházka po SkyBridge. Náš původní plán byl projet během 7 dní Langkawi skrz na skrz, tenhle plán ale bohužel ztroskotal zároveň s námi při havárce na skútru. ???? To jsme ještě nevěděli co dalšího nás čeká.

Do Langkawi jste letěli z Prahy s 5* Qatar Airways, které patří mezi nejlepší aerolinky světa. Splnily vaše očekávání ohledně pohodlí a služeb během letu?

Qatar Airways naše očekávání ještě předčily. Široký výběr alkoholu zdarma, na možnosti ekonomické třídy vynikající jídlo, stejně tak pohodlná sedadla a dost prostoru na nohy, což ocenil hlavně šéf a kolegyně, která má zbytečně dlouhý nohy. ???? K tomu parádní výběr filmů a seriálů. Na cestě z Qataru na Langkawi bylo letadlo navíc poloprázdné, takže jsme všichni mohli spát natažení přes tři sedačky.

Jak všichni asi ví, letenky je možné obstarat si různými cestami. Jaké byly ty důvody, že jste se rozhodli je zakoupit zrovna přes Pelikána?

Já osobně mám spíše zkušenosti s cestováním na vlastní pěst a letenky i ubytování kupovat nezávisle na sobě. Když jsme se ale rozhodovaly s holkama v kanceláři, zaujala nás možnost koupit letenky i s ubytováním, čímž nám odpadly starosti se sháněním vlastního ubytování a dopravy z letiště na hotel. Tohle řešení se nám zdálo lepší taky vzhledem k tomu, že jsme jeli v kolektivu. Navíc jsme si mohli pojistit storno cesty, což bylo důležité zase pro šéfa. ???? Hlavní výhoda se ale ukázala být v tom, že jsme měli k dispozici zákaznický servis. Díky tomu se nám podařilo dostat domů jen pár dní před tím, než uzavřeli naše letiště v Langkawi.

Jak jste už naznačila, situace se obrátila o 180° a kvůli hrozbě rušení leteckých spojení jste se potřebovali dostat co nejrychleji domů, jinak vám hrozilo, že byste v Malajsii zůstali do neurčita. Jak vypadala vaše komunikace s Pelikánem a případně, hledali jste i jiná řešení na vlastní pěst?

Na Langkawi jsme byli druhý den, když jsme četli zprávy o tom, že bude od pondělí 16. 3. zákaz vstupu cizinců na území ČR. To už jsme zneklidnili, protože jsme nevěděli, jestli nám náš let, který byl naplánovaný na 20. 3., nezruší. Pak už šlo všechno ráz na ráz. Čechům, které jsme na Langkawi potkali, jejich zpáteční let zrušili. To už nás vystrašilo, a proto jsme se obrátili na zákaznickou podporu Pelikána, abychom zjistili, jaké máme možnosti.

Na podpoře nám vysvětlili, že za změnu termínu si možná připlatíme, ale že zjistí možnosti a dají nám vědět. Tak jsme čekali. Na druhý den jsme ještě neměli odpověď, volali jsme proto na podporu znovu. Znovu stejná odpověď – podívají se a zavolají nám. Pořád nikdo nevolal, tak jsme se sami dívali na vyhledávač letenek, zda je ještě volné místo v letadle, které mělo odlítat v neděli 15.3. Volno ještě měli. Zkoušeli jsme znovu volat na podporu, ale v ČR byla sobota večer, tak nám nikdo telefon nezvedal. Pak jsme zkoušeli několikrát volat i přímo do Qatar Airways, ale tam se nám ani během několika pokusů nepodařilo dovolat vůbec.

Když už jsme chtěli letenky zabookovat sami, protože v Malajsii byly asi 2 hodiny ráno, ozvali se nám z Pelikána a věci nabraly rychlý spád. Moc nám pomohl pán Matúš Šrámko, kterému bychom chtěli alespoň touto cestou poděkovat. ???? V tu chvíli byla v ČR již noc, ale i tak se nám ozval a zařídil nám přerezervování našeho letu. Asi po dvou hodinách komunikování, kdy už jsme skoro usínali, protože u nás byly 4 hodiny ráno, se podařilo let přebookovat a nám na e-mail dorazily letenky na neděli. Dokonce jsme ani nic nepřipláceli, jenom poplatek za administrativu při přerezervování letenek, který jsme rádi zaplatili. Ulevilo se nám, že se podařilo sehnat letenky dříve a bez problémů jsme mohli odletět. Po návratu domů jsme se dozvěděli, že v Malajsii asi dva dny po našem odletu také uzavřeli letiště a zrušili všechny lety. Takže návrat opravdu za pět minut dvanáct. ????

Jak probíhala samotná cesta zpět domů? Setkali jste se s nějakými omezeními?

Cesta domů byla sice kvůli delšímu přestupu v Dauhá dlouhá, ale naštěstí bez problémů. Po návratu domů jsme pro jistotu dobrovolně nastoupili do 14denní karantény, i když Malajsie ani Qatar nebyli na seznamu rizikových zemí.

Zkušenost to byla dramatická, ale nakonec tedy vše dobře dopadlo. Pokud se na to podíváte zpětně, rezervovali byste v budoucnu letenky opět u Pelikána nebo vás něco odrazuje?

Rezervovat si letenky na vlastní pěst rozhodně není žádná věda, ale až po téhle zkušenosti jsme si uvědomili, jak užitečná může být zákaznická podpora cestovních kanceláří. Pokud by se nám Pelikán tehdy neozval, neumím si moc dobře představit, jak bychom se rychle vrátili domů, protože jak jsem už zmiňovala, do Qatar Airways se, pravděpodobně kvůli vytíženým linkám, nedalo vůbec dovolat. Určitě bychom si i v budoucnu letenky u Pelikána rezervovali… třeba na příští teambulding a snad co nejdříve ????

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    4.8/5 - (6 votes)
Klikněte pro komentář

Pokud Pavel zrovna necestuje, rád se věnuje svým dalším koníčkům, mezi které patří luštění křížovek, vnoučata a v neposlední řadě sledování AZ kvízu.

Nahoru