Connect with us

Tipy

Proč si rezervovat sezení a objednávat jídlo na palubě ještě před odletem?

Proč si rezervovat sezení a objednávat jídlo na palubě ještě před odletem?

Říká se, že dovolená začíná v momentě, kdy nastoupíte do letadla. A skutečně na tom něco bude. Když cestujeme, nesoustředíme se pouze na místo určení. To, s jakým pocitem přijedeme do cílové destinace, může významně ovlivnit náš celkový dojem. Vnímáme totiž vše, co během naší cesty nastane. Hlad, diskomfort i nervozitu. Po článku o podmínkách přepravy zavazadel u nízkonákladových leteckých společností nyní nakousneme téma, které rovněž považujeme za mimořádně důležité. Pokud byla letenka za příznivou cenu, jídlo nebo místa v letadle nás moc nezajímají. Pojďme se ale podívat na to, kdy a proč se vyplatí si za některé služby u levných letenek připlatit.

Reklama

Sedadla

Pokud jste někdy u nízkonákladové letecké společnosti rezervovali letenky pro více cestujících, možná jste narazili na problém s rezervací sedadel. Navzdory tomu, že jste všechny letenky zakoupili ve stejný čas a pod jedním číslem rezervace, při online check-inu zjistíte, že všichni sedíte v různých částech. Ano, pokud letíte se standardní leteckou společností, volba sedadel obvykle zůstává na vás (pokud to umožnuje kapacita letadla) – v případě nízkonákladových společností však začíná být trendem skupinu cestujících „rozdělit“.

Dle našich zkušeností je tento fakt pro většinu cestujících nepříjemným překvapením. Obdrželi jsme několik zpětných vazeb a příběhů z dovolených o otravných spolusedících a hlučných cestujících.

Skupina lidí, kteří jsou s takovýmto postupem letecké společnosti nespokojeni, se podle prvotních reakcí dělí na 2 kategorie:

Bezradní

Nezoufejte, s touto situací se dá něco dělat. Za menší poplatek je možné si vybrat nové sedadlo, díky čemuž si budete moct užít cestu v blízkosti vaší rodiny nebo kamarádů. Doporučujeme rezervaci provést co nejdříve, protože místa mizí rychle. Cena sedadel se může v rámci jednotlivých leteckých společností lišit, ale doopravdy nejde o vysoké částky.

Doufači

„V letadle si přesedneme,“ říkají zástupci této skupiny. Pokud se spolehnete na výměnu sedadel s ostatními cestujícími, budete pravděpodobně zklamaní (minimálně v případě, kdy cestujete ve větší skupině). Nejenže na to nebudete mít čas, ale taky nevíte, na koho narazíte. A pokud si většina lidí na palubě svoje místo zakoupila, logicky vám takové místo nebude chtít uvolnit. Když si místa zarezervujete předem, získáte za pár desítek korun maximální jistotu.

Jídlo

Dalším zdrojem nespokojenosti cestujících bývá jídlo na palubě. Hned na začátku bychom vás chtěli upozornit, že při cestování s „nízkonákladovkou“ není jídlo automaticky zahrnuto v ceně letenky. Můžete si však objednat chutný oběd nebo vydatnou snídani z menu konkrétní letecké společnosti ještě před odletem. Ptáte se proč?

Například proto, že nikdy nevíte, zda-li bude na palubě k dispozici dostatek jídla. Pokud vám během letu vyhládne, nemáte jistotu, že za vámi letuška okamžitě přiběhne s tácem plných lahůdek nebo s teplým jídlem. Možná vám řekne: „Omlouvám se, ale už nám nezůstalo nic k jídlu.“ Popřípadě jídlo k dispozici bude, ale drobné na vracení už ne.

Dalším důvodem může být možnost získat za stejnou cenu něco chutnějšího, než je studená bageta z letiště.

Jako extrémní příklad si vám dovolíme předložit zkušenost konkrétního cestujícího – řekněme, že se jmenuje pan Jan, který spoléhal na to, že když jeho cesta trvá pouze 5 hodin, objednávka jídla je zbytečná. Samozřejmě, souhlasíme, všichni bychom vydrželi 5 hodin nejíst. Avšak let pana Jana nebyl bezproblémový. Do své cílové destinace kvůli technickým problémům doletěl až o 3 hodiny později, než bylo původně v plánu, a jeho pocity si asi umíte představit, bez toho aniž bychom je popisovali.

Vše samozřejmě závisí i na podmínkách konkrétní letecké společnosti. Platí však to, že rozumnější je si objednat zmiňované služby v dostatečném předstihu. Doporučujeme vám si také přečíst článek o tom, proč je důležité cestovní pojištění.

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    3.6/5 - (5 votes)
Klikněte pro komentář
Nahoru