Connect with us

Tipy

Proč je důležité zakoupit k letence pojištění a kdy je (ne)možné letenku stornovat

Proč je důležité zakoupit k letence pojištění a kdy je (ne)možné letenku stornovat

„Cestuju často a zatím se mi nic nestalo.“ Tohle je jeden z hlavních argumentů lidí, kteří odmítají cestovní pojištění. Dle zkušeností u nás v Pelikánovi říkáme pojištění jednoznačně ANO. Nejde o žádnou paranoiu, ale o nevyzpytatelnost běžného života.

Reklama

Paní Alžběta si s rodinou zakoupila letní dovolenou ve formě pobytového balíčku. Den před odletem příjemná cestovní horečka bohužel přešla do tělesné horečky. Na pohotovosti následně stanovili diagnózu zánětu slepého střeva. Inu, dovedete si představit, že šlo o nepříjemné překvapení pro celou rodinu.

Jelikož cestující neměli zakoupené pojištění, zůstali daný rok bez dovolené i bez finančních prostředků. Pobytový balíček s letenkami propadnul a žádnou kompenzaci nedostali.

Zpožděný, nebo stornovaný let? Mělo letadlo zpoždění více, než 3 hodiny? Pokud ano, tak máte nárok na finanční kompenzaci. Využijte portál APRA.CZ.

Co by se stalo se zakoupeným pojištěním? Stačil by telefonát na zákaznické oddělení Pelikána a po doložení lékařského potvrzení a vyplnění jednoduchého stornovacího formuláře by pojišťovna peníze klientům vrátila v plné výši. Ty tak po uzdravení můžete investovat do dalšího výletu. A POZOR! Na vrácení peněz by měla nárok nejen paní Alžběta, ale celá její rodina.

Pelikán nabízí 2 typy pojištění:

1. POJIŠTĚNÍ STORNA

Jedná se o pojištění pro kompenzaci zrušeného produktu ze zdravotních nebo jiných konkrétních příčin (požár v místě bydliště, výpověď, vízové komplikace kromě USA atd.). Daný důvod je potřeba doložit, čili pokud jde například o rozchod partnerů, nárok na kompenzaci logicky nevzniká. Pojištění storna se vztahuje na období od uzavření pojistné smlouvy po dobu zahájení cesty.

2. POJIŠTĚNÍ ISTOTA:

Zahrnuje pojištění STORNA a dodatečné krytí, jako je náhrada léčebných výloh v zahraničí, pojištění zavazadel, pojištění pátrání a záchrany, úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti a asistenční služby. Co se týče storna letenky, v rámci tohoto typu pojištění je akceptováno daleko větší množství důvodů, než je tomu u pojištění STORNA.

Naši pracovníci zákaznického oddělení jsou na problematiku pojištění odborníci. Stačí jeden telefonát nebo e-mail a dostanete odpovědi na všechny otázky, které ohledně pojištění máte. Zašlou vám podmínky a přesný seznam důvodů, pro které můžete žádat o storno, resp. proplacení nákladů.

Je to paradox, ale i tento menší poplatek (částka závisí na počtu dní na cestě, avšak jde zhruba o 700 až 900 korun) dokáže v konečném důsledku zachránit množství finančních prostředků. I ohromnou dávku energie!

Ale nemyslete si, že zakoupení pojištění vám zajistí zrušení letenky jen tak. Ptali jsme se našich agentů a údajně nejčastějším důvodem, kvůli kterému není nárok na storno uznán, je zlomené srdce. Čtete dobře, narážíme na rozchody a rozvody. Pokud se tedy stane, že se kvůli soukromým důvodům rozhodnete necestovat, nelze to bohužel klasifikovat jako pojistnou událost. K zamítnutí požadavku na storno došlo i v případě zlomené nohy. Nehoda se stala pod vlivem omamných látek, takže určitě pochopíte, že žádost byla právem zamítnuta.

Jsou však i případy, kdy pochybí i samotná letecká společnost. V tu chvíli (klidně až po vaší cestě) doporučujeme kontaktovat společnost APRA (odskodne@apra.eu), která řeší případy, jako je zpoždění nebo zrušení letu, nebo zamítnutí nástupu do letadla. Na ně se můžete obrátit i tehdy, pokud nemáte zakoupené pojištění a vaše zavazadla se během přepravy opozdila nebo byla poškozena.

1 Comment
Nahoru