Connect with us

Tipy

Nízkonákladové letecké společnosti a přebookování letenky: jak změnit zaplacenou rezervaci

Nízkonákladové letecké společnosti a přebookování letenky: jak změnit zaplacenou rezervaci

Každému se může stát, že z nějakého důvodu nemůže vycestovat na vytouženou dovolenou nebo výlet. Co tedy dělat v případě, že už máte vše vyřízené, zamluvené, nejlíp i zaplacené a nemůžete odletět v plánovaném termínu?

Reklama

Nízkonákladové společnosti

Nízkonákladové letecké společnosti, jako Ryanair nebo Wizz Air, ve většině případů umožňují změnu některých údajů u letenky – data, příjmení a trasy letu, v závislosti na ustanovení obchodních podmínek dané letecké společnosti. V případě nízkonákladových leteckých společností jsou všechny změny zpoplatněny, podle ceníku daného přepravce. Stává se, že poplatek za změnu je vyšší, než cena nové letenky.

Předtím, než budete chtít vykonat změnu na takové letence, se dopředu ujistěte, zda nebude levnějším řešením koupě nové letenky. Původní letenka se, bohužel, při nízkonákladových letech stornovat nedá, ale aspoň ušetříte část sumy, kterou byste uhradili za změnu původní letenky. Zde se letecká společnost totiž řídí heslem – buď klient poletí, nebo letenka propadne. Samozřejmě jiná situace nastává, pokud máte k letence zakoupené pojištění storna.

Zde je ale velmi důležité uvědomit si fakt, že vám pojišťovna proplatí část sumy uhrazené letenky JEN ze zdravotních nebo závažných rodinných důvodů (úmrtí). Samozřejmě s takovým stornem letenky je spojeno i doložení různých dokumentů do pojišťovny. Jedním a hlavním z nich je lékařské potvrzení o neschopnosti absolvovat daný let. (To, proč vám doporučujeme zakoupit si pojištění k letence, jsme detailněji popsali v dalším článku.) Při koupi nízkonákladových letenek je tedy lepší zakoupit letenku o pár eur dražší v termínu, kdy víte, že se letu jistě účastníte, než následně platit velké položky za jejich změnu. Ještě třeba podotknout, že i změny za poplatek jsou možné jen do chvíle, dokud jste se na let nezaregistrovali, tj. nevyřídili si online check-in.

„Tradiční“ letecké společnosti

Druhou kapitolou při změnách letů jsou „klasické“ letecké společnosti, které vám už povolují s letenkou dělat vícero úkonů. Pokud máme dopředu zlý pocit, že by se něco před odletem mohlo udát a potřebovali bychom letenku následně měnit, je v tomto případě více než důležité přečíst si tarifní podmínky dané rezervace, kde najdete možnost změny konkrétní letenky. Ne u všech letenek letecká společnost povoluje změnu, proto je potřeba vybrat si takovou, při níž je tato možnost povolena. V tarifních podmínkách je vždy uveden i základní poplatek, za který se letenka bude dát změnit. Tento poplatek se následně může zvyšovat v závislosti na různých faktorech, jako například aktuální nabídce letů, nebo vyprodanosti dané rezervační třídy.

Velmi důležité je v tomto případě upozornit na fakt, že letenky se sice dají měnit, ale vždy musíte letět s leteckou společností, kterou jste si zvolili u původní letenky. Není možné, abyste na původní letenku letěli například s Austrian Airlines a změnu byste chtěli tak, abyste letěli se společností Lufthansa. I když je v letence povolena, změnu letecké společnosti to nezahrnuje.

Pokud se už rozhodnete letenku měnit, je potřeba kontaktovat své prodejce letenek, kteří vám ochotně vyhledají aktuální let podle vašich požadavků. Stejně tak informují o poplatku za změnu letu a v případě zájmu vám i letenku změní. Samozřejmě i při těchto letenkách je možné doplatit si k letence pojištění jejího storna. Postup je stejný, jako u nízkonákladových leteckých společností, kde vám pojišťovna uzná storno letenky jen ze zdravotních nebo závažných rodinných důvodů (úmrtí).

Chybí vám diakritika na letence?

Chybějící diakritické znaky na letence neznamenají chybu. Žádný strach. Letecké společnosti je nepoužívají záměrně.

V případě jakýchkoliv otázek kontaktujte specialisty Pelikan.cz na 226 200 777 nebo prostřednictvím emailu letenky@pelikan.cz.

Další informace, které můžou být užitečné před odletem s nízkonákladovou společností, najdete na tomto odkazu.

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    5/5 - (1 vote)
Klikněte pro komentář
Nahoru