Connect with us

Tipy

Zrušení letenky (bez zakoupeného pojištění)

Zrušení letenky (bez zakoupeného pojištění)

Zrušení letenky, tedy storno letu není až tak snadné. Jak to už v životě bývá, ten, kdo chce mít co nejméně starostí, musí myslet i na prevenci. Zkušeným cestovatelům to říkat nemusíme, ale těm, co cestují letadlem poprvé ano a nikdy nezapomeneme připomenout možnost zakoupení pojištění. Pojištění storna slouží právě na to, abychom v určitých případech mohli žádat vrácení peněz za zrušenou letenku. Nezapomeňte, že čím dříve pojištění zakoupíme, tím lépe. Tento článek ale věnujeme právě těm, kteří jsou nuceni zrušit své letenky, avšak pojištění, bohužel, zakoupené nemají.

Reklama

Možnosti zrušení letenky bez pojištění

V případě nízkonákladových/lowcostových leteckých společností jsme zvyklí na letenky za pár korun. Méně lidí si však uvědomuje, že s nízkou cenou ani služby spojené s letem a letenkou nejsou na nejvyšší úrovni. Skoro vždy jde o nerefundovatelné letenky, tedy že v případě zrušení letu propadnou i peníze cestujícího. Výjimkou bývá úmrtí v rodině anebo samotného cestujícího – ve druhém případě bude částka vrácená za letenku na základě dědičského řízení.

Klasické aerolinie, tedy ty, které nepatří do skupiny nízkonákladových (například Turkish Airlines, KLM, Air France atd.), mají své vlastní podmínky zrušení letenky/letu. Většinou je pravděpodobné, že se vám vrátí nevyužité daně a poplatky. Vždy ale kontaktujte leteckou společnost, případy se posuzují individuálně.

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Nepleťte si tyhle případy s tím, že se dostanete na seznam „no-show cestujících,“ prostě když zmeškáte let, resp. v den odletu se rozhodnete necestovat. V takových případech nárok na vrácení peněz nemáte. Totéž platí i tehdy, když nevyužijete některý segment naší letenky, tehdy totiž propadne celá letenka, resp. další segmenty, které ještě nebyly prolétané.

Jak postupovat?

Pokud byly letenky zakoupeny v Pelikánu, nejjednodušší je zavolat našim kolegům na zákaznické lince, kteří tuto problematiku mají v malíčku. Informují vás o všech možnostech refundu (vrácení peněz), ale pokud je potřeba, kontaktují leteckou společnost. Pokud by bylo potřebné vyplnit storno-formulář, navedou vás, jak jej vyplnit správně a jaké dokumenty je potřebné k němu přiložit.

V případě letenek zakoupených přímo od leteckých společností doporučujeme napsat žádost o vrácení peněz, ale samozřejmě i jim můžete zavolat. Doporučujeme být pohotovými a mít už dopředu nachystané všechny písemné důkazy, které v tomto procesu chcete využít (potvrzení od lékaře, úmrtní list atd.) – může to celý proces urychlit.

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    5/5 - (1 vote)
Klikněte pro komentář
Nahoru