Nový Norwegian: méně letadel, méně tras a více doplňkových služeb
Obsah článku
Norské nízkonákladové aerolinie poskytly médiím začátkem týdne své plány na nadcházející období. Dopravce pracuje s vícero možnými scénáři koronakrize a připravuje se na ně. V souvislosti s tím Norwegian Air Shuttle představily několik zásadních opatření.
Pandemie koronaviru mnohým aeroliniím způsobila existenční problémy, patálie Norwegian ale přetrvávají z doby ještě před krizí. Součástí strategie na přežití a úplné zotavení aerolinií bude, že v následujících měsících sníží svou činnost a soustředí se na své doplňkové příjmy, píše se ve vyhlášení.
Méně letadel a oblíbené trasy
Norský lowcost se v nejbližších měsících zaměří na to, aby ochránil hotovostní příjmy. Jak píše SimpleFlying.com, je to velmi logický krok vzhledem k tomu, že právě v hotovosti tkví životní síla jakékoliv letecké společnosti.
Aerolinie předpokládají, že „Nový Norwegian“ bude mít flotilu přibližně 110 a 120 letadel. Jde o téměř 30 % snížení počtu letadel, která před rokem provozovaly. Rozhodnutí jde ruku v ruce s aktuálními opatřeními po celém světě – cestovní omezení znamenají méně tras a tedy i pochopitelně méně letadel.
Složení flotily je zatím nejisté, protože letecká společnost se bude muset v těchto časech přizpůsobit a reagovat na poptávku trhu. Až do března 2021 ale letecká společnost plánuje (v nejhorším případě) mít v provozu celkem sedm letadel na krátké vzdálenosti.
Pokud jde o evropské lety na krátké vzdálenosti, letecká společnost se během následujících 11 měsíců připravuje na úplné uzemnění. Poznamenává, že jde o scénář „pomalého zotavení“ a plánuje ho upravit na základě dostatečné poptávky.
Až se omezení cestování konečně zmírní, letecká společnost se chce soustředit na nejrentabilnější spojení. Ta jsou pro ně už léta mezi Evropskou unií a USA. Norwegian zmiňuje hlavně spojení mezi Londýnem, New Yorkem a Kalifornií.
Zaměření na doplňkové služby
Letecká společnost také počítá s tím, že doplňkový příjem se stane důležitou cestou k ziskovosti a minimalizaci ztrát. Cestující se proto můžou připravit na více reklam na doplňkové služby související s jejich lety.
Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.
Speciální nabídky pro naše čtenáře
- Ubytování přes Booking.com za kámošské ceny, klikni a vyhledej si konkrétní destinaci.
- Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
- Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku: