Connect with us

Koronavirus

Co koronavirus nezpůsobil, to zhoršil. Norwegian Air má existenční problémy

Co koronavirus nezpůsobil, to zhoršil. Norwegian Air má existenční problémy

Problémy v důsledku šířícího se koronaviru pocítil další nízkonákladový letecký dopravce, v Evropě třetí největší, společnost Norwegian Air Shuttle. V pondělí 6. dubna o tom informoval portál Simple Flying. Ačkoliv norská vláda společnost momentálně finančně podporuje a odbřemenila ji od placení daní, nevyhla se propuštění 90 % svých zaměstnanců a vnitrostátní linky, které jediné zůstaly v provozu, často přepravují jen jednotlivce. To není ekonomicky výhodné a ekologické už vůbec ne.

Reklama

Od pondělí 16. března je uzemněná většina letadel společnosti, 85 % pravidelných letů zrušily kvůli koronaviru na neurčito, předběžně se mluví o červnu tohoto roku.

Zdroj fotografie: shutterstock / autor: Fasttailwind

Problémy měly už dávno, koronavirus je zhoršil

Simple Flying ale píše, že Norwegian Air bojoval s finančními problémy a udržením se na trhu už před pandemií koronaviru. V roce 2019 udělaly pro svou záchranu několik opatření. Začátkem prosince 2019 prodali společnost JetSmart svou dceřinnou společnost Norwegian Air Argentina, omezily i dálkové lety do Ameriky a zvýšily frenvenci těch evropských.

Společnost Norwegian Airlines Shuttle nemá štěstí ani na výběr své letecké flotily, ta sestává výlučně z Boiengů 737 a 787, píše Simple Flying. Zatímco starší 737-čky byly spolehlivé, téměř 20 nových 737-ček MAX je kvůli problémům se senzory na stabilizaci letadla, které způsobily dvě letecké katastrofy, uzemněných a dalších sto objednaných s dodací lhůtou v nedohlednu. Problémy dělají i Boeing 787-9, ale s motorem.

Zdroj fotografie: shutterstock / autor: Fasttailwind

Finanční injekce od vlády má své podmínky

Jak už jsme zmiňovali výše, norská vláda poskytla společnosti Norwegian Air Shuttle kvůli šíření koronaviru daňové prázdniny, nabídla jí také finanční pomoc ve výši 300 milionů norských korun. Doteď jim 10 % ze sumy vyplatily dvě severské banky, zbývajících 90 % dostanou od norské vlády, ale musí splnit několik podmínek. Jednou z nich je prodej podílu ve společnosti, druhou podmínkou je získat úlevy od svých dodavatelů.

Andrew Curran, reportér informačního portálu Simple Flying se ale správně ptá, zda je v předvečer globální recese kvůli některým z investorů atraktivní letecká společnost s finančními problémy, ze kterých se nemusí pro dlouhotrvající krizi vůbec dostat.

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    Prosím, ohodnoťte náš článek.
Klikněte pro komentář

Diana lépe umývá nádobí, než vaří. I proto tak miluje svého chlapa, co se v kuchyni snad narodil. Na psy nedá dopustit, na ty své, ani na ty z OZ Pes v nouzi. Ostatně, jako na všechna zvířata. Kdy mohla v životě vycestovat už jen jednou, vrátila by se domů k mamce Esther, do Keni, na Aloo Drive do domečku nad zátokou.

Nahoru