Connect with us

Koronavirus

Změna letenky, nebo vrácení peněz? Takto postupují jednotlivé aerolinie

Změna letenky, nebo vrácení peněz? Takto postupují jednotlivé aerolinie

Letecké společnosti se po oficiálním vyhlášení pandemie, uzavírání mnohých letišť a oblastí, rozhodly zavést otevřenější pravidla na změnu letenek nebo vrácení peněz. Zjistěte, jaké možnosti poskytují jednotlivé aerolinie.

Reklama

Air Canada

Společnost Air Canada zastavuje poplatky za změny u nových rezervací, vytvořených od 31. března 2020. Týká se to letů, které budou uskutečňovány do 31. prosince 2020. Aerolinie také umožňují pasažérům vykonat jednorázovou změnu u letenek zakoupených před 4. březnem 2020, na lety do 30. dubna 2020. Více informací najdete ZDE.

Aer Lingus

Irský přepravce aktuálně upravil svá pravidla změn na existující, ale i na nové rezervace. Podle nových pravidel nebudou podléhat poplatkům za změny letenky zakoupené před 6. březnem 2020 na lety do 30. května 2020. Více informací najdete ZDE.

Air France

Všechny rezervace na mezinárodní a vnitrostátní lety zajištěné před 31. březnem 2020 můžou být odloženy do 31. května bez poplatku. Rozdíl v ceně bude uplatněn, pokud není pro cestování k dispozici stejná třída. Více informací najdete ZDE.

Alitalia

Italské aerolinie pozastavují poplatky za změny na mezinárodní lety do 30. června 2020. Zákazníci si také můžou změnit destinaci bez extra poplatků, pokud zachovají stejné datum letenky. Rozdíl v ceně samotné letenky musí být zaplacen a změna musí být uskutečněná do 3. dubna 2020. Více informací najdete ZDE.

All Nippon Airways

ANA nabízí bezplatná zrušení a jednorázové změny letenek do a z Japonska, Číny, Jižní Korey a míst v severní Itálii, která jsou uzavřena. Tyto změny jsou možné do 30. dubna 2020. Zákazníci si musí udělat novou rezervaci do 30. června 2020. Více informací najdete ZDE.

American Airlines

Zákazníci, kteří si zakoupili letenky přes tuto leteckou společnost před 1. březnem 2020 s datem do 30. dubna 2020, můžou bez poplatku uskutečnit změny. Aerolinie stejně tak nabízejí možnost změn a vrácení peněz na všechny zakoupené lety do Itálie a Jižní Korey, zakoupené před 24. únorem 2020, letenky do Hong Kongu, zakoupené před 28. lednem 2020 a do Číny před 24. lednem 2020. Více informací najdete ZDE.

British Airways

Letecká společnost British Airways dočasně ruší poplatky na změnu rezervací na všechny lety a dovolenkové destinace do všech destinací, vnitrostátní i mezinárodní. Zákazníci můžou bez poplatku změnit datum letenek zakoupených mezi 3. a 31. březnem. Možností je i vyměnění rezervací za cestovatelský kredit. Lety musí být přebookované do 12 měsíců od původního data. Více informací najdete ZDE.

Austrian Airlines

Austrian Airlines se rozhodly pozastavit pravidelné lety od středečního večera 18. března 2020. Tento krok je podle slov jejích představitelů reakcí na zákazy vstupu na celém světě a jeho prudký pokles poptávky po letecké dopravě. Poslední let s odletem z Chicaga s číslem letu OS 066 přistál 19. března 2020 ve Vídni. Do té doby byly lety řazeny a struktuovány tak, aby se všichni cestující, posádky i letadla dostaly domů, jak je to jen možné.

Autrian Airlines zruší všechny lety do 28. března 2020. Cestující, kteří si rezervovali let v období do konce března, budou podle možnosti přebookovaný na lety leteckých společností v rámci skupiny Lufthansa. Týká se to zejména letenek s termínem odletu do 30. dubna 2020, které byly rezervovány do 12. března 2020.

Ostatní cestující Austrian Airlines budou mít potom do 1. června 2020 možnost zvolit si nové datum cesty (poslední zpáteční let do 31. prosince 2020) a případně zvolit jinou destinaci a doplatit do vyšší ceny letenky. Aby mohli cestující využít tuto nabídku, můžou se obrátit na servisní středisko Austrian Airlines telefonicky nebo využít kontaktní formulář dostupný na webové stránce Austrian Airlines.

Pokud vám zrušili let kvůli Trumpovu zákazu létání do USA a nechcete už letět ani v pozdějším termínu, dostanete zpět své peníze za letenku.

British Airways

Letecká společnost British Airways dočasně ruší poplatky na změnu rezervací na všechny lety a dovolenkové destinace do všech destinací, vnitrostátní i mezinárodní. Zákazníci můžou bez poplatku změnit datum letenek zakoupených mezi 3. a 31. březnem. Možností je i vyměnění rezervací za cestovatelský kredit. Lety musí být přebookované do 12 měsíců od původního data. Více informací najdete ZDE.

Cathay Pacific

Přepravce se sídlem v Hong Kongu nabízí možnost změny nových rezervací bez poplatku do 20. dubna 2020. Zákazníci, kteří zakoupili letenku před 9. březnem si můžou stále uplatnit změnu, ale můžou jim být účtovány i některé poplatky. Cestovatelé cestující z a do, nebo přes Hong Kong s letenkami do 31. května 2020, si můžou změnit datum letu bez poplatku do 10. prosince 2020. Více informací najdete ZDE.

Corendon Airlines

Všechny lety zakoupené před 11. březnem a ty, které se mají uskutečnit od 12. března do 31. května 2020, jakož i nové rezervace v datech mezi 12. březnem a 30. dubnem 2020, můžou být přebookovány na jiný termín. Změny musí být vykonány nejpozději 7 dní před odletem. Více informací ZDE.

Delta Air Lines

Aerolinie Delta pozastavují poplatky za změnu na vnitrostátní i mezinárodní lety s letenkami zakoupenými před 9. březnem s termínem letu do 30. dubna. Stejně tak ruší poplatky za změny pro pasažéry cestující do Evropy, Velké Británie, Pekingu, Šanghaje a Seoulu do 31. května. Více informací najdete ZDE.

Easyjet

Britská low-costová společnost povoluje zákazníkem jednorázovou změnu na existující i nových letenkách bez poplatku. Časové relace s tím spojené společnost neuvedla. Více informací ZDE.

Emirates

Aerolinie se sídlem v Dubaji pře-rezervovat všechny lety zakoupené před 31. březnem 2020 bez žádného extra poplatku. Zákazníci musí doplatit případné rozdíly v nových letenkách. Více informací najdete ZDE.

Etihad

Zákazníci společnosti Etihad si můžou své dovolené a lety od 8. března do 7. dubna 2020 bez poplatku přeplánovat. Ti, kteří měli letět v termínech do 30. června, ale jejich lety byly zrušeny, si můžou i letenky přebookovat. Více informací najdete ZDE.

flyfubai

Společnost flydubai poskytuje možnost pře-rezervace do 60 dní od původního data letů, které byly zrušeny. Samozřejmě, bez poplatku. Pokud si přejete zvolit jiné datum, ale pozdější, než 60 dní od původního data (v důsledku zrušení letů), zpoplatněné budou rozdíly v ceně. V obou případech musí být letenky s novým datem rezervované do 31. března 2020. Pokud byl váš let v důsledku globální pandemie zrušen, můžete požádat též o vrácení peněz formou flydubai voucheru.

Pokud si přejete změnit vaše cestovatelské plány, můžete využít následující možnosti: Bez extra poplatku si můžete přebookovat své letenky na jiné datum. Přebookovat musíte před 31. březnem 2020. I tu první možnost – vyměnit letenku za flydubai voucher. Více informací ZDE.

Iberia

Společnost Iberia podle informací Lonely planet vymění cestujícím, kteří si zakoupili letenky v období před 11. březnem, a které jsou platné od 1. března do 30. dubna 2020, směřujícím do určených destinací včetně Madridu, Japonska, Šanghaje a Itálie, za kredity ve stejné sumě. Splnit třeba všechny určené podmínky. Kredit je možné využít do 31. března 2020, s pár výjimkami. Více informací najdete ZDE.

JetBlue

Bez ohledu na to, kdy jste si letenky zakoupili (s datem letu do 30. dubna 2020), vám společnost JetBlue umožní re-booking. Pokud jste si letenky zakoupili mezi 27. únorem a 5. březnem 2020 (s datem letu do 1. června 2020), a nevztahují se na vás ani poplatky za změny. Platit nemusíte ani za změny při nových letenkách rezervovaných mezi 6. – 31. březnem 2020 (s daty letu do 8. září 2020). Více informací najdete ZDE.

Qantas a Jetstar

Tyto aerolinie pozastavují poplatky za změny pro mezinárodní lety zabookované od teď do 31. března (s lety do 30. června 2020). Toto opatření je limitováno na jednu změnu pro zákazníka. Zákazníci musí doplatit cenové rozdíly u odlišných letenek. Více informací najdete ZDE.

Qatar Airlines

Letecká společnost přišla se štědrou nabídkou. Pasažéři se zakoupenými vnitrostátním i mezinárodními letenkami (do 30. června 2020) můžou požádat o přesunutí letenky na jiné datum nebo si ji vyměnit za kredity, které budou platné 12 měsíců od původní rezervace. Více informací najdete ZDE.

Korean Air

Společnost Korean Air zastavila poplatky za změny letenek zakoupených před 1. březnem 2020 mezi Severní Amerikou a Koreou, včetně letů se stopoverem v Koreji. Nové letenky musí být vyměněny do 30. června 2020. Podobné možnosti nabízejí aerolinie v jižní Asii a pro pasažéry se zákazem vstupu do země nebo zamítnutému letu v důsledku COVID-19. Více informací najdete ZDE.

KLM

KLM pozastavuje poplatky za změny na letenkách zakoupených do 31. března 2020 (platných od 4. března do 31. května 2020). Platí ale doplácení v případě rozdílů. Více informací najdete ZDE.

LOT

Pokud jste měli cestovat v době od 15. března 2020 a vaše letenky byly zrušeny, máte vícero možností. Můžete odložit svou cestu na později bez dalších doplatků – LOT zmiňuje konkrétní termíny, kdy můžete letenku uplatnit (29. 3. – 19.4. ; 20.4. – 31. 5. a 17. 10. – 13. 12. 2020), třída rezervace by měla zůstat stejná jako u původní letenky.

Můžete také letenku vyměnit za poukázku, jejíž hodnotu můžete později použít na nákup jiné letenky přes LOT, nebo si můžete vyžádat plnou náhradu ceny letenek.

Pokud máte zakoupené letenky do Číny nebo USA a měli jste letět v březnu, případně v dubnu, můžete letenky bezplatně přebookovat do května (New York, Toronto, Chicago, Los Angeles, Miami), resp. června 2020 (Peking). Stejně tak máte nárok na výměnu za poukázku nebo plnou náhradu ceny – tedy refund letenky na váš účet.

Lufthansa

Německé aerolinie vyhlásily, že všechny letenky zarezervované před 5. březnem 2020 (s datem letů do 30. dubna 2020) můžou být prodlouženy bez poplatku do 31. prosince 2020. Poplatky nezaplatíte ani za změny na letenkách zakoupených mezi 6. a 31. březnem 2020. Více informací najdete ZDE.

Royal Jordanian

Kvůli aktuální situaci přistoupily ke speciálním podmínkám i aerolinie Royal Jordanian. Týkají se všech pasažérů cestujících mezi 15. dubnem a 20. květnem 2020 s letenkami, které si zakoupili nebo zakoupí mezi 16. březnem a 15. dubnem 2020. Změna rezervací je bez poplatku, zrušení rezervací též (neplatí pro nestornovatelné letenky). Více informací najdete ZDE.

Ryanair/Lauda

Ryanair pozastavuje poplatky za změnu pro všechny lety zakoupené mezi 13. a 31. březnem 2020. Platí to i pro všechny lety v dubnu 2020. Pasažéři, jejichž lety byly zrušeny nebo přeloženy na jiné datum v důsledku koronaviru dostanou e-mail nebo SMS od společnosti s možnostmi: požádat o vrácení peněz, novou rezervaci nebo přesměrování cesty. Více informací najdete ZDE.

SAS

Zákazníci si můžou pře-rezervovat nové letenky bez zaplacení, navíc zakoupené v období od 19. března (s lety s datem do 30. listopadu 2020). Pro existující letenky zakoupené před 12. březnem (s datem letů od 12. března – 30. dubna 2020), stejně tak neplatí poplatky při změnách. Více informací najdete ZDE.

Singapore Airlines a Silk Air

Singapore Airlines s jejich společností dočasně ruší poplatky za změny týkající se všech letenek zakoupených v období mezi 6. – 31. březnem 2020. Nová letenka musí být na některý z dat před 31. březnem 2021. Více informací najdete ZDE.

Southwest Airlines

Letecká společnost Southwest Airlines je známá svou štědrou politikou, pokud jde o změny a zrušení letenek. V aktuální situaci si můžou zákazníci uplatnit re-booking nebo vrácení peněz formou cestovatelských kreditů dokonce 10 minut před odletem. Více informací najdete ZDE.

TAP Air Portugal

TAP Air přináší svým cestujícím poměrně široké možnosti. Vaši letenku můžete přeplánovat na jindy – bez zaplacení souvisejícího poplatku za změnu. To platí pro každou trasu TAP a pro jakékoliv datum cesty. Změnit rezervaci můžete do 24 hodin před odletem prvního letu, novou letenku můžete směrovat do libovolného cíle (případně doplatíte rozdíl v ceně) a musíte vybírat termíny do 31. prosince 2020. Pokud vám to nevyhovuje, TAP Air Portugal vám v plné míře vrátí sumu vystavením poukázky zaslané na e-mail, platné na jeden rok, na využití pro budoucí cestu dle vašeho výběru.

Thai Airways

Pasažéři s lety mezi 12. březnem a 30. dubnem 2020 si můžou pře-rezervovat letenky bez poplatku. Nový let se může uskutečnit nejpozději do 15. prosince 2020. Od 1. dubna do 27. června se ruší linka Vídeň – Bangkok. Více informací najdete ZDE.

Turkish Airlines

Turkish Airlines umožňují vyměnit letenky zakoupené před 31. březnem za termíny do 31. prosince 2020. Za takovou změnu si aerolinie neúčtují žádný poplatek. Pokud stále nevíte přesné datum letu, můžete zrušit rezervaci a letenku si ponechat, jako otevřenou letenku na pozdější využití. Nabídka se nevztahuje na vnitrostátní lety v rámci Turecka a lety na/z letiště Ercan. Více informací najdete ZDE.

United Airlines

Zákazníci, kteří by měli cestovat od teď do 30. dubna 2020 si můžou změnit své lety bez poplatků navíc. Více informací najdete ZDE.

Virgin Atlantic

Letecká společnost Virgin Atlantic pozastavuje poplatky za změny pro letenky zakoupené před 4. březnem (s datem od 1. března do 30. dubna 2020). Pokud jde o letenky mezi 1. – 31. březnem, můžou být pře-rezervovány od 2. března do 30. září. Více informací najdete ZDE.

Vueling

Pokud jste si zakoupili letenky mezi 10. – 23. březnem 2020, budete mít možnost přeplánovat svůj let na termíny až do konce roku, tj. 30. 12. 2020. Pokud tam bude rozdíl v ceně oproti předešlým letenkám, rozdíl budete muset doplatit.

Wizz Air

Cestující Wizz Air, jejichž rezervace byly zasaženy rušením letů v jednotlivých zemích, budou informováni o nejbližším termínu, případně je jim poskytnuta plná náhrada. Alternativní let je možný jen tehdy, pokud v dané zemi v daném čase neplatí zákaz létání nebo jiná omezení letecké dopravy. Wizz Air informuje zákazníky dopředu o potřebných krocích samostatným e-mailem.

Máte letenku přes Pelikán?

Všeobecně platí pravidlo, že pokud máte letenku přes Pelikán a potřebujete něco změnit/upravit/zrušit, kontaktujte naše zákaznické oddělení přes náš speciální kontaktní formulář. Aktuálně všechny letecké společnosti a cestovní kanceláře čelí obrovskému náporu požadavků a tento způsob nám výrazně urychluje komunikaci, jak se zákazníkem, tak i s aeroliniemi. Pokud necestujete do 3 dnů, prosíme, ze solidarity k ostatním zákazníkům nás zatím nekontaktujte.

Hana Kuchárová

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    3.8/5 - (5 votes)
Klikněte pro komentář
Nahoru