Etihad Airways otestují nové letištní kiosky na kontrolu zdravotního stavu
Obsah článku
Aerolinie Etihad Airways budou testovat nový kiosek, který může pomoci zjistit, zda má cestující příznaky virového onemocnění. Novinku začnou zkoušet od konce tohoto měsíce a testy potrvají až do května. Aerolinie přitom plánují testovat dobrovolníky, ale i skutečné cestující.
Budoucnost letištních check-inů?
Kiosek může podle aerolinií monitorovat teplotu, srdeční tep a dechovou frekvenci cestujících. Tato unikátní techologie může fungovat nejen u odbavovacích kiosků, ale i při odevzdávání zavazadel, u imigračních pultů nebo bezpečnostních kontrolních stanovišť.
Pokud systém zjistí, že cestující má zvýšenou teplotu nebo jakékoliv jiné příznaky v souladu s parametry systému, technologie navrhne zastavit odbavovací proces a upozorní kvalifikovaného zaměstnance.
Bez dotyků, ovládaní hlasem
To není všechno! Odborníci šli v ochraně zdraví ještě dál. Společnost Amazon Web Services spolupracovala s Eleniem i na vytvoření technologie hands-free ovládání. To umožňuje cestujícím využívat tyto samostatné kiosky hlasem. Systém tedy minimalizuje i dotykové body a potenciál přenosu infekce.
Počáteční testování se uskuteční na vícero linkách směřujících z Abu Dhabí (Abú Zabí) do světa.
Cestování se změní, ať chceme nebo ne
Je to budoucnost cestování? Na to se ptají redaktoři SimpleFlying.com. Letecký průmysl podle nich nevyhnutelně projde v důsledku současné situace několika významnými změnami. Osobní přístup, zdraví cestujících a minimalizace rizika infekce pravděpodobně povedou letecké společnosti k několika aktualizacím. Nakonec už mnoho procesů spojených s cestováním prošlo digitalizací a na některých letištích jsou samozřejmostí – například elektronická pasová kontrola, samoobslužné pulty na odbavení zavazadel, samoobslužné kiosky a též kiosky na občerstvení.
I když někteří můžou mít obavy o své soukromí, toto je všeobecný trend, ke kterému cestovní ruch směřuje. Snížení počtu kontaktních bodů minimalizuje riziko křížové kontaminace. A v budoucnosti je pravděpodobné, že před letem bude více cestujících na pozoru před tím, čeho se dotknou a budou se obávat o své zdraví. Tyto technologie nám mají pomoci překonat časy nejistoty po obnovení letecké dopravy.
Zdroj úvodní fotografie: oficiálna stránka Etihad Airways
Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.
Speciální nabídky pro naše čtenáře
- Ubytování přes Booking.com za kámošské ceny, klikni a vyhledej si konkrétní destinaci.
- Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
- Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku: