Connect with us
Emirates

Asie

Jak ošéfovat 3 destinace jednou cestou s Emirates (reportáž)

Nejlepší letenka na světě. Přeháníme? Přečti si článek až do konce a pochopíš, proč jsme se takto jednoznačně rozhodli pojmenovat nabídku Multicity letenek od Emirates. Ale pěkně po pořádku. Co je to Multicity? Už název napovídá, že na jedné letence máš dvě, tři, čtyři i více destinací. Výhodou u Emirates letenek je to, že si můžeš vybrat i počet dní, kolik v té či oné destinaci strávíš. Velkým lákadlem je konec konců i to, že v ceně letenky máš vynikající servis, širokou nabídku jídla a pití, odbavené zavazadlo, 20 MB internetového připojení a multimediální systém plný filmů, hudby i her.

Reklama

Všechno tohle je navíc okořeněné špetkou letenek za super ceny a tím, že Emirates mají svoji základu v Dubaji, která je ideálním přestupním uzlem pro lety do Asie, Afriky i Austrálie. Toho jsme se rozhodli sami využít, a proto jsme si nastavili 2denní stopover v Dubaji na cestě zpět a přidali i dvě exotické destinace. Ano. Dubaj, Srí Lanka a Maledivy se opravdu dají zažít během jedné cesty.

Létání s Emirates nemá obdoby

Skvělou zprávou je to, že pokud chtějí Češi letět do exotiky co nejpohodlněji, mohou letět přímo z Prahy. Na Maledivy a Srí Lanku se dostaneš levně s jedním přestupem v Dubaji.

Pokud si vybereš Emirates, čeká tě opravdu vysoký komfort už v ekonomické třídě. Nakonec, měli jsme možnost ji porovnat i s business třídou, když nám letecká společnost umožnila ugprade na zpáteční cestě.

Už na pražském letišti nás mile potěšilo, že letadlo do Dubaje bylo Čechy cestujícími s Emirates na Blízký východ, do Asie a  dokonce do daleké Austrálie téměř celé obsazeno. Letěli jsme v říjnu, cestou tam měli krátký přestup v Dubaji a tím pádem se první destinací staly Maledivy. Ostrovy, které tě velkolepě přivítají už při pohledu z letadla.

Ekonomická třída má vysoký standard

Jak už jsme vzpomenuli v úvodu, letěli jsme ekonomickou třídou. To by v jiném případě znamenalo, že si to zkrátka nějak odsedíme a ta pravá dovolená začne až po příletu. Opak byl ale pravdou. Emirates tě na vzdálenějších letech téměř bez přestávky hýčkají.

Špičkové menu, vynikající drinky, pohodlná sedadla a kopa multimediální zábavy. Jen málokterá letecká společnost si dává na dlouhých letech tak záležet jako právě Emirates. Vlastně si ani nemůžeme vzpomenout na jediný nedostatek. Vypíchnout musíme i aplikaci Emirates pro chytrá zařízení. Je s ní snazší check-in, přehledně vidíš celý itinerář cesty a neustále máš po ruce informace týkající se tvojí cesty.

Milý bonus, se kterým jsme se zatím setkali jen v ekonomické třídě Emirates, tě čeká hned po vzlétnutí. Každý cestující se může připojit na On Air Wi-Fi a získá tak 20 MB internetu zdarma. Stihneš si tak poslat důležitý e-mail, napsat přátelům nebo nahrát nějakou tu fotku na Instagram nebo Facebook.

Ale zpět k tomu podstatnému. Takto vypadalo naše menu v ekonomické třídě:

Takto to zase vypadalo, když nám menu naservírovali. Samozřejmostí je klasický příbor a dostatečný pitný režim podle tvé chuti. Nabídka alkoholických a nealkoholických nápojů je stejně tak pestrá, jako bys zavítal do regulérního baru. V novém sortimentu alkoholických nápojů jich najdeš přes 18.

Menu je vybíráno s důrazem na destinaci, do které cestuješ. My jsme ochutnali asijskou kuchyni inspirovanou Srí Lankou. To byla totiž naše finální destinace.

Skoro jako v kině

Multimediální systém obsahuje všechno, co od něj při dlouhém letu očekáváš. Množství filmů, seriálů, hudby, audioknih, her, live zpráv, sportovních přenosů a dalších. Pokud potřebuješ doplnit elektrickou energii na svém mobilním zařízení, můžeš využít USB port umístěnou na sedadle oproti tobě.

5 dní na Maledivách (co všechno stihneš)

Letiště v Male není v porovnání s hlavními letišti v exotických destinacích nijak výjimečné. Výjimečnými jsou ale chvíle, kdy přilétáš a odlétáš a z okna vidíš to množství malých ostrůvků uprostřed Indického oceánu.

Z letiště v hlavním městě se do svého resortu můžeš dopravit 3 způsoby. Nejlevnějším, za to časové náročnějším, je plavba lodí. My jsme měli možnost vyzkoušet další dva druhy dopravy. Letět vnitrostátní linkou a nakonec i hydroplánem. Je ale zapotřebí říct, že se nejedná o žádný lowcost. Zpáteční letenka z Male na ostrov a zpět může vyjít i na stovky dolarů. Nás transfer do asi hodinu vzdáleného resortu vyšel na 800 USD.

Takto to vypadá, když letíš vnitrostátní linkou:

Takto s hydroplánem:

Island hopping je velice populární i na Maledivách. Znamená to, že během dovolené nezůstaneš jen na jednom ostrově. Platí přitom to, že 1 ostrov = 1 resort. Naše cesta směřovala do luxusního resortu Lily Beach Resort & Spa, který se specializuje na rodiny s dětmi i páry, později jsme vyzkoušeli ještě i Hideaway Beach Resort & Spa.

Možná si řekneš, že 5 dní je na Maledivy málo, a že je tu potřeba strávit alespoň 2 týdny. Souhlasíme. I za 5 dní jsme toho ale stihli opravdu hodně:

Zážitková večeře Teppanyaki

Live cooking, kde ochutnáš to nejčerstvější z okolích vod a všechny ryby jsou lovené na širém moři s ohledem na nejvyšší kvalitu.

Dovolená v soukromí

Lidé na Maledivy létají právě kvůli soukromí. I proto se resorty snaží podtrhnout výjimečnost tohoto místa a dělají pro tebe první poslední. Hned ráno se probudíš s úžasným výhledem na moře. To, že máš vlastní přístup do vody je tu samozřejmostí. Naprosto běžné je i to, že jen pár metrů od apartmánu máš korálové útesy, kde to živými tvory jen bují.

Personál nám velmi ochotně připravil program na celý pobyt a všechno potřebné vyřídil za nás. Takže hned ráno po příletu jsme se vydali na první mořské dobrodružství. Když kapitán zastavil člun a zavelel k nasazení potápěčských brýlí, přišlo to. Hned první den jsme zažili to nejkrásnější z podmořského světa a zaplavali si i s velrybím žralokem.

Najdi si svoji pláž

Luxusní resorty excelují i v dalších věcech. Ty nejlepší se ale specializují na to hlavní. Nabídnout každému návštěvníkovi maximální soukromí. Pro náš kousek ráje jsme nemuseli jít daleko. Hned u resortu jsme měli ohromnou zahradu, na jejímž konci byla velká a úplně prázdná pláž.

5 dní na Srí lance (co všechno stihneš)

Po pěti dnech na Maledivách jsme se už těšili na Srí Lanku. Tam jsme si totiž mohli náš itinerář naplánovat i několik týdnů dopředu. Chtěli jsme vidět pláže, ochutnat místní kuchyni, podívat se na čajové plantáže, vystoupit na horu Sigiriya nebo vidět místní slony v jejich přirozeném prostředí.

Kompletní itinerář na Srí Lanku:

1. den: Colombo – Negombo

Přiletěli jsme na mezinárodní letiště Bandaranayke v Colombu v 18:30 místního času. Tady na nás už čekal zástupce hotelové sítě Jetwing, který nám zároveň dělal řidiče a průvodce. Díky němu jsme se o Srí Lance dozvěděli i takové věci, které se běžně nikde jinde nedočteš.

Naše první ubytování se nacházelo v krásné rybářské vesničce Negombo. Protože jsme přiletěli až večer, stihli jsme se jen najíst a ubytovat. Věděli jsme ale, že následující dny budou stát za to.

2. den: Negombo – Sigiriya – Matale – Kandy

Ráno jsme stihli skvělou snídani, podívali se na pláž, místní nám ukázali rybářský trh a malou nizozemskou pevnost z roku 1678.

To nejlepší jsme našli u hory Sigiriya. Tato pevnost patří mezi jednu z nejnavštěvovanějších částí ostrova. Na samotném vrcholu se nacházejí pozůstatky palácového komplexu z 5. století. Sigiriya je také známá jako Lví skála, a to kvůli obrovskému lvovi, který kdysi stál při vstupu do pevnosti. Na Srí lance jinak budeš lva hledat marně, ve volné přírodě tu žádní nežijí.

Vstup do národního parku, kde se tato pevnost nachází, tě vyjde na 30 USD.

Po odchodu do Kandy jsme navštívili tzv. Spice Garden, nebo zahrádku s kořením v Matale, kde můžeš vidět, jak se pěstuje skořice, kardamom a další koření. Ideální šance nakoupit suvenýry domů.

Poslední zastávka byla Kandy. Město, které nám vzhledem velmi připomínalo Indii. Prohlídka nás čekala na druhý den. Ještě předtím jsme se ubytovali ve 4* hotelu Royal Kandyan.

3. den: Kandy – Peradeniya – Nuwara Eliya

Řidič nás hned ráno zavezl k posvátnému chrámu, kde se údajně nachází vzácná relikvie, Buddhův zub. Každoročně se tu schází množství turistů, ale i místních, kteří to považují to nejcennější, co se na tomto ostrově nachází. Vstup do chrámu tě vyjde na 11 USD.

Naše cesta pokračovala dál a stihli jsme i královskou botanickou zahradu Paredeniya. Obrovská zahrada, která funguje od roku 1374 a místo, které je domovem pro více než 5000 druhů stromů a dalších rostlin. My jsme si tu našli kamarády i mezi opicemi. 😀 Na návštěvu je potřeba si vyhradit aspoň dvě hodiny a vstup tě vyjde na 10 USD.

Následovala Nuwara Eliya a její slavné čajové plantáže. Cestou do této země jsme si uvědomili, kolik toho Srí lanka nabízí. Od rušných měst a městeček, přes kilometrové pláže, až po vrcholky hor ve vnitrozemí. Nuwura Eliya se nachází v nadmořské výšce téměř 1900 m. n. m.

Toto místo také přezdívají Malou Anglií. Jde i o jedno z nejchladnějších míst na ostrově, ale většinou to platí jen pro noc. Koloniální domy, které tu najdeš, vytvářejí jedinečnou atmosféru. Jetwing nabízí krásné dobové ubytování v apartmánech s názvem Oatland.

4. den: Nuwara Eliya – Udawalawa – Yala

4. den nás čekalo srílanské safari. Konkrétně národní park Udawalawa, ve kterém si budeš připadat jako v Africe. Nachází se tu přes 500 slonů, takže tu určitě nějakého potkáš, stačí jen trochu trpělivosti. Vstupné je 25 USD a prohlídku s džípem je potřeba domluvit si individuálně. Nám pomohl náš průvodce a zaplatili jsme pár desítek dolarů.

Naše ubytování v parku Yala nás ohromilo. Jetwing Yala je hotel postavený v izolaci od okolního světa. Nachází se na jižním cípu národního parku a leží přímo na pláži.

Hotel má 4 hvězdy, nabízí luxusní ubytování, venkovní bazén, krásné pokoje, vynikající jídlo i fitness centrum. Dej si ale pozor. V okolí se pohybuje divoká zvěř. Nás tu navštívil slon i leopard.

5. den: Yala – Galle

Poslední den na Srí Lance. Jak ho využít? Řekli nám: „Běžte na pláž.“ A město Galle je na to přímo jako stvořené. Tak jsme to i udělali:

6. den: odlet z Colomba

Šestý den jsme cestovali už jen na letiště, proto jsme ho nepočítali. Do Dubaje jsme letěli brzo ráno.

2 dny v Dubaji (co všechno stihneš)

Pokud máš stopover v Dubaji, budeš pravděpodobně sledovat hotely, které se nacházejí v blízkosti letiště. My jsme si vybrali krásný 5* Jumeira Creekside Hotel.

Jestli máš ve zvyku si předem připravit itinerář, stejně to udělej určitě i tady. Co se týče Dubaje na dva dny, určitě nevynechej nejvyšší mrakodrap světa, Burj Khalifa. Co se týče dalších lákadel této metropole, o těch jsme se rozepsali v předchozím článku. Tady je alespoň pár fotek z naší návštěvy. I za dva dny jsme toho požehnaně, tržnici Deira, Dubai mall, pláž La Mer nebo třeba lyžování na svahu Ski Dubai.

Z exotiky zpátky ve velkém stylu

Jak jsme vzpomínali, cestou nazpět nás čekal let v business třídě Emirates, který dal celému výletu parádní tečku. Od momentu, kdy jsme nasedli na palubu Boeingu 777, jsme tušili, že nás čeká velký zážitek. Aperitiv v podobě drahého šampaňského hned na přivítanou, milé usměvavé letušky a místo přímo u okna. Dojem umocnil pilot při testu všech motorů, které se v 777 vyznačují takovou silou, že to ucítíš i v kostech.

Pokud by sis chtěl Multicity letenku přizpůsbit přesně podle svých individuálních potřeb, stačí udělat jediné. Vyplanit následující formulář, ve kterém nám řekneš podrobnosti svojí cesty a všechno další už se postaráme my.

VYPLNIT MULTICITY FORMULÁŘ

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.

Speciální nabídky pro naše čtenáře

• Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku: