Connect with us
letiště

Tipy

O cestovním pojištění a o tom, proč je vždy výhodné (i v případě COVID-19)

O cestovním pojištění a o tom, proč je vždy výhodné (i v případě COVID-19)

Pelikán není jen prodejce letenek a výhodných zájezdů. Nabízí i různé doplňkové a zejména užitečné služby, samozřejmě vždy výhodně a přehledně. Jedním z nich je cestovní pojištění, které je pro drtivou většinu cestovatelů naprostou samozřejmostí již při rezervaci letenky. Proč? Přečtěte si následující informace. Zjistíte, že se nejedná o zanedbatelné benefity, ale způsob cestování s mnohem větším pocitem jistoty a osvobozující volnost při objevování krás světa.

Reklama

Základní dělení typů pojištění

Abychom v tom měli jasno, cestovní pojištění není jen jedno jediné. Na výběr máte různé typy a před cestou se na základě toho, co potřebujete, můžete rozhodnout, které pro vás bude to pravé. Nyní se pokusíme poukázat na hlavní rozdíly mezi nimi, a tedy hned na začátku, logicky, uvedeme základní dělení:

  • pojištění STORNO,
  • pojištění ISTOTA.

Pokud ovládáte základní pravidla letecké dopravy, víte, že letenka je doklad pro konkrétní osobu s jejími osobními údaji. Její rezervace tedy vyžaduje větší jistotu, že vám v odjezdu nic nebude bránit, protože ji před cestou nemůžete někomu jen tak posunout, jako například lístek na autobus nebo vlak. Navíc se nemůžete spoléhat ani na to, že vám letecká společnost vrátí peníze jen proto, že jste danou cestu neabsolvovali.

Pojištění Pelikán

Takže, představte si, že máte zakoupenou letenku, ale před odletem:

  • nečekaně onemocníte s minimálně 5denní léčbou (i bez pobytu v nemocnici),
  • utrpěli jste úraz s následky, které vám nedovolují odletět,
  • vaše přítomnost doma je nezbytná kvůli nemoci nebo smrti rodinného příslušníka,
  • otěhotníte,
  • vznikne vám značná škoda v důsledku živelné pohromy,
  • ne z vlastního zavinění ztratíte svoji práci,
  • musíte řešit rozvod,
  • neobstojíte u maturity nebo státnic,
  • nedostanete víza (platí pro občany EU, s výjimkou cesto do USA).

V první řadě by nás upřímně mrzelo, že svůj let musíte zrušit. Na druhé straně bychom vám s radostí oznámili, že pokud máte pojištění STORNO a jste schopni se prokázat potvrzením dané události (kvůli které nemůžete cestovat), za nepřeletěnou část vaší letenky se vám vrátí peníze. Úžasnou výhodou je i to, že stornovat mohou i všichni ostatní pojištění rodinní příslušníci, kteří s vámi cestují/měli cestovat, a další 3 pojištění spolucestující bez rodinného vztahu k vám.

doklady

Říkáte si, že to zní dokonale? Pokud vám jde jen o proplacení letenky, tak je to opravdu tak. Ale ještě větší jistotou je ISTOTA, a není to jen prázdná slovní hříčka. Na tu se totiž můžete spoléhat i tehdy, když vám v důsledku nemožnosti odletět nepřímo vznikne škoda. Pro většinu cestujících je nejsilnější pohnutkou ke koupi tohoto pojištění proplacení léčebných nákladů a následků po úrazu. Platí ovšem i v jiných různých nečekaných a nepříliš příjemných situacích, jako například problémy se zavazadly, zpoždění dopravního prostředku, potřeba pátrání nebo záchrany či poškození zdraví a majetku třetích osob. Třešničkou na dortu je už jen to, že ISTOTA obsahuje i pojištění STORNO a dalších 15 důvodů stornování letenky.

Pojištění Pelikán

Paní Alžběta s rodinou si zakoupila letní dovolenou ve formě pobytového balíčku. Den před odletem ale příjemná cestovní horečka, bohužel, přešla do horečky tělesné. Až na pohotovosti stanovili diagnózu zánětu slepého střeva. Dovedete si představit, že šlo o nepříjemné překvapení pro celou rodinu.

Jelikož cestující neměli zakoupené pojištění, daný rok zůstali bez dovolené i finančních prostředků. Pobytový balík s letenkami propadl a žádnou kompenzaci nedostali.

Co by se stalo se zakoupeným pojištěním? Stačil by telefonát na zákaznické oddělení Pelikána a po doložení lékařského potvrzení a vyplnění jednoduchého storno formuláře by pojišťovna klientům vrátila až 90 % z částky. Ty tak lze po uzdravení investovat do dalšího výletu. A POZOR! Na vrácení peněz by neměla nárok pouze paní Alžběta, ale i celá její rodina.

covid-19

Pojištění a COVID-19

Jako všechno na světě, i toto se během posledního pandemického období změnilo a obě pojištění – STORNO i ISTOTA, už v sobě zahrnují i ​​krytí v případě onemocnění COVID-19.

Pokud potřebujete storno letenky z důvodu koronaviru, s pojištěním STORNO budete mít v případě COVID-19 nárok na náhradu 90 % storno poplatků. Po předchozích informacích vás asi nepřekvapí, že ochranná křídla pojištění ISTOTA jsou v případě COVID-19 mnohem širší. Pokryjí i takové záležitosti, jakými jsou léčba COVID-19, při které vznikají náklady, nebo karanténa v zahraničí (50 €/noc). I zde platí to, že ISTOTA obsahuje zároveň i STORNO pojištění.

Pojištění Pelikán

Při zrušení cesty před odletem je podmínkou, že musíte předložit pozitivní RT-PCR test provedený nejvýše 14 dní před odletem. Na pojištění STORNO i pojištění ISTOTA se můžete spoléhat i tehdy, když vás kvůli zvýšené teplotě nepustí na palubu. Platí navíc i pro pojištěné spolucestující.

Eva zakoupila sobě i svým rodičům zájezd na Tenerife s odletem 20. února. K zájezdu rovněž zakoupila pojištění ISTOTA pro všechny cestující. Eva dostala 18. února společně s rodiči výsledek RT-PCR testu, který se jejímu otci a matce vrátil jako pozitivní. Rodičům i Evě samotné tak vzniká nárok na vrácení storno poplatků do výše 90 %.

Pojištění Pelikán

Ceny pojištění

Jestli jste se sem dostali tak, že jste si svědomitě přečetli všechny předchozí řádky, právem byste se nás mohli zeptat, proč máme 2 druhy pojištění, když jedno z nich už stejně obsahuje to druhé. Odpověď je naprosto jednoduchá – kvůli ceně. Pojištění STORNO je u mnoha cestovatelů populární, protože je opravdu levné. ISTOTA stojí o něco více, na druhé straně je nejprodávanější kvůli tomu, že dokáže zabránit obrovským finančním ztrátám.

Konečná částka, kterou zaplatíte za pojištění, nezávisí jen na typu pojištění. Cenu ovlivňuje i to, zda je vaše destinace v Evropě nebo mimo ni. Dalším klíčovým faktorem je i to, jakou hodnotu má váš pobyt – cenových úrovní je více a konečná částka bude tedy záviset i na tom, na kolik vás váš pobyt vyšel.

Zdroj fotografií: Shutterstock

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    5/5 - (11 votes)
Klikněte pro komentář
Nahoru