Connect with us

Cestopisy

Nemohla letět kvůli COVID-19, Qatar Airways jí poslaly refund 20 milionů dolarů

Nemohla letět kvůli COVID-19, Qatar Airways jí poslaly refund 20 milionů dolarů

Katarské aerolinky se tento týden postaraly o pořádný rozruch v diskusích fanoušků letectví. Jedné australské frequent flyerce (osobě, která velmi často létá) omylem vyplatily náhradu za nerealizované letenky v hodnotě 19,6 milionu dolarů. Jak je něco takového možné? Stačí, když pracovník s refundy namísto indonéských rupií zadá kurz v dolarech.

Reklama

Chybička při směnném kurzu

Cestující měla absolvovat let v business třídě z Jakarty do Londýna, ovšem ten byl z důvodu COVID-19 zrušen. Následovat měl refund, resp. změna letenky, cestující si vybrala vrácení peněz.

JessicaTam, jak si cestující říká, které se případ týkal a která ho i popsala na blogu Australian Frequent Flyer, očekávala vrácení peněz ve výši přibližně 2 800 amerických dolarů. Namísto toho ale na její kreditní kartě přistála suma 19,6 milionu dolarů.

Nyní by si cestující za peníze z refundace mohla v business třídě cestovat po světě neomezeně zřejmě až do konce svého života. Banka ale platbu neumožnila a peníze vrátila zpět na účet aerolinek.

„Může to vypadat jako bizarní množství peněz za refund, kdy letenka stojí jen kolem 2 800 australských dolarů. Tato částka ale nebyla zcela náhodná. Jelikož první let začínal na letišti z Indonésie, jízdné se původně platilo v indonéských rupiích. Celková cena letenky v indonéských rupiích byla 28 milionů.“ Cestující obdržela částku 28 milionů v australských dolarech, což je přibližně 20 milionů amerických dolarů.

Chyba se stala někde během procesu vrácení. Částka byla zřejmě omylem zadána do systému v australských dolarech namísto indonéských rupií, píše blog Frequent Flyer. Naštěstí pro společnost Qatar Airways si této chyby všimla nejprve banka a peníze na následující den odeslala zpět na číslo účtu dopravce.

„Společnost Qatar Airways si je vědoma případu s proplacením refundace. Jsme také rádi, že tato záležitost byla rychle napravena.“

Chyby a překlepy jsou běžné i u cenotvorby

Jak píše SimpleFlying.com, za chybou je lidský faktor a chyby v převodu měn či překlepy jsou i v letecké dopravě běžné. Často se například může stát, že dopravce udělá chybu v tarifu a uvolní letenky za směšně nízkou cenu. Následně chybu opraví a někdy i takové letenky po zakoupení zruší, případně si vyžádá doplatek do běžné ceny.

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    Prosím, ohodnoťte náš článek.
Klikněte pro komentář
Nahoru