Connect with us

Novinky

Aerolinky ztrácí miliony, i když jsou jejich letadla uzemněna

Aerolinky ztrácí miliony, i když jsou jejich letadla uzemněna

V reakci na globální pandemii svoje letadla uzemňuje čím dál tím víc leteckých společností. I když by se mohlo zdát, že se tímto krokem podaří minimalizovat náklady, není to tak. Podívejte se, jak to ve skutečnosti vypadá s uzemňováním letadel a kde se ztrácí miliony.

Reklama

Například aerolinky Delta momentálně přichází o 60 milionů dolarů denně, JetBlue o 10 milionů dolarů denně. Asociace IATA (International Air Transport Association) očekává, že takto přijde letecký průmysl během druhého kvartálu 2020 celkově o 61 miliard z rezerv.

Klíčovými faktory jsou v tomto případě hlavně náklady na práci, pronájem, údržba, prázdné lety a zabezpečení paliva.

Propustit či nepropustit?

Aerolinky zaměstnávají za normálních okolností velké množství lidí od pilotů po zaměstnance na zemi a administrativní posily. Letecká společnost Delta má přibližně 91 tisíc zaměstnanců. Jejich plat v roce 2019 dosahoval v součtu asi 11,25 miliard dolarů. Společnost Qantas zaměstnává 30 tisíc zaměstnanců, zatím co Lufthansa Group má běžně téměř 120 tisíc zaměstnanců. S ohledem na aktuální pozastavení požadavků však může být propuštění mnohých z nich nevyhnutelné.

Zdá se, že většina aerolinek dělá pro udržení počtu zaměstnanců vše, co je v jejich silách, vzhledem k tomu, že by propouštění pravděpodobně způsobilo dlouhodobou nezaměstnanost u těch, kteří o svoji práci nyní přijdou. Zaměstnavatelé se tuto sitiaci snaží řešit různými způsoby jako například neplacená volna, dočasné propouštění či snižování platů. Původním úmyslem manažerů leteckých společností bylo pravděpodobně zachování zaměstnanců, doufajíc, že jamile pandemile odejde, požadavky se opět zvýší. Avšak s každým dalším dnem globální pandemie vypadá rychlé zotavení méně a méně pravděpodobně. Letecké solečnosti se budou muset rozhodnout, jestli je udržování nepotřebných zaměstnanců optimálním řešením.

Přizpůsobí ceny za pronájem?

Struktura flotil se ve světě liší. Některé letecké společnosti vlastní většinu svých letadel, například Lufthansa. Jiné, například Wizz Air, si celou svoji flotilu pronajímají. Indický SpiceJet utratí více než 20 milionů dolarů měsíčně na pronájem 100 letadel. I když je možné, že se podmínky pronájmu kvůli COVID-19 změní, samotné leasingové společnosti jako Aecarp, BOC Aviation nebo GECAS mají problémy v podobě velkých dluhů, které se odráží v omezené cenové flexibilitě.

I parkování stojí dost

Dokonce i udržování letadel na zemi stojí peníze. A to ze dvou důvodů. Za prvé „zaparkovaná“ letadla podléhají denním výdajům spojených s jejich údržbou. Symple Flying uvádí jako příklad opět aerolinky Delta, které utratí za skladování přibližně 600 letadel 2,5 – 3 miliony dolarů měsíčně. I když se to může z komplexního pohledu zdát zanedbatelné, když se přidají výdaje za dopravení letadla na parkovací místo, přesun posádky a další čísla, výdaje se značně zvyšují.

Ztrátové lety

I když mnozí přepravci zrušili 95 procent svých letů či dokonce všechny, některé letecké společnosti stále létají. A je velmi nepravděpodobné, že jsou tyto lety ziskové. Minulý týden letělo 89 naplánovaných letů společnosti Air New Zealand, které přepravili 165 pasažérů. Tento počet běžně naplní jedno z jejich letadel A320. Odhadovaná ztráta aerolinek je v tomto případě 1,5 milionu dolarů pouze za tětchto 89 letů.

Palivo je levnější, kontrakty však nepustí

Dalším vážným problémem jsou pro letecké společnosti palivové kontrakty. Ryanair musí aktuálně doplatit za palivo 300 milionů dolarů. I když je nyní cena benzínu třetinová, aerolinky musí vyplatit smluvního partnera, od kterého se zavázali zakoupit 90 procent svého paliva za cenu 77 dolarů za barel. Ryanair však není jediný. Podobným problémem s nákupem paliva čelí i Lufthansa, EasyJet i Air France.

Zdroj informací: simpleflying.com

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    5/5 - (4 votes)
Klikněte pro komentář
Nahoru