Connect with us

Koronavirus

Supermoderní letadlo 777X může být pro Boeing cestou z koronakrize

Supermoderní letadlo 777X může být pro Boeing cestou z koronakrize

Letecký svět se v důsledku současné krize rychle mění a nikdo není aktuální krizí ovlivněn více než výrobci a letecké společnosti, píše SimpleFlying.com. Koronakrize může výrazně ovlivnit i příchod nových leteckých modelů, jedním z nejočekávanějších je v současnosti Boeing 777X, nabitý novými technologiemi.

Reklama

Sedm-sedm-sedmička v novém hávu

Oblíbený Boeing 777 se měl podle plánu ještě tento rok dočkat nové generace s označením X. Výrobce s jeho příchodem slibuje významné inovace, široký trup a také si má novinka vzít to nejlepší z modelu 787 Dreamliner. Nový stroj z dílny Boeingu bude mít větší okna, trup letadla z uhlíkových vláken a nejmodernější kabinu.

Letecký gigant zpočátku výrobu Boeingu 777X kvůli koronakrizi zastavil, nejnovější zprávy ale ukazují, že dodávku desítek letadel na rok 2021 stihne.

Boeing 777X a jeho inovace ve zkratce

  • Rozpětí křídel letadla je obrovské, i proto designéři Boeingu dali letadlu funkci jejich sklopení v případě potřeby – například při přechodu letištními branami nebo při vjezdu do hangáru
  • Boeing 777X má gigantické motory GE9X, jsou tak velké, že do svého průměru by mohly umístit celý trup letadla Boeing 737
  • Boeing vyvíjí dvě varianty – Boeing 777-8 (kapacita 365 míst a dosah 8 690 námořních mil) a 777-9 (kapacita 414 míst a dosah 7 525 námořních mil)
  • Boeing 777X vyvíjejí už několik let a začátkem letošního roku učinila společnost Boeing velký pokrok
  • První testování letadla proběhlo už v lednu 2020, kdy již vzlétlo na oblohu, druhé se zatím pohybuje jen po letištní dráze

Největší a nejlepší si ho už objednali

První model 777X pro komerční účely si objednala letecká společnost Lufthansa.

Doposud Boeing eviduje 309 objednávek od aerolinií Etihad, Cathay Pacific, Emirates, Qatar Airways, All Nippon Airways (ANA), Singapore Airlines a British Airways.

Krize nebo příležitost?

Boeing po vypuknutí koronakrize oznámil propouštění deseti procent pracovníků a některé zaměstnance chtěl poslat do dřívějšího důchodu. Sedmnáctého dubna ale začal obnovovat výrobu ve statě Washington. Do práce se tak vrátilo 27 tisíc lidí.

Mnohé společnosti aktuálně posílají letecké obry Airbus A380 a Boeing 747 v důsledku koronakrize do předčasného důchodu. Je to pochopitelné, protože návrat na čísla z-před krize nějaký čas potrvá a zaplnit dvojpodlažní letadla může být aktuálně problém.

Aerolinie potřebují šetřit, ale už brzy budou potřebovat pokrýt své nejvíc vytížené linky vhodným letadlem. I to je příležitost pro Boeing 777X a velká šance po koronakrizi uspět, myslí si odborníci.

SimpleFlying.com píše, že pro Boeing nikdy nebyl lepší čas na uvedení nového supermoderního letadla. Firma si také může napravit reputaci po svých katastrofu způsobujících chybných softwarech v letadle Boeing 737 MAX.

Velké, moderní a úsporné letadlo může aerolinkám pomoci fungovat efektivněji. Boeing 777X může nahradit aktuální stroje na rentabilních linkách a díky své velikosti přepravit pasažéry i nabídnout leteckým společnostem vyšší zisky.

Zdroj fotografií: Boeing.com

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište prosím na redakce@pelipecky.cz. Pokud máte cool cestovatelský příběh, recenzi, reportáž nebo blog a chcete se o své zážitky podělit se světem, nebojte se nám svůj text poslat na novinky@pelipecky.sk. Rádi ho zveřejníme v sekci Cestopisy.


Speciální nabídky pro naše čtenáře

    • Půjč si auto přes Pelikán. Klikni, zvol si destinaci, porovnej ceny, vyber model auta a rezervuj. Auto si vyzvedneš po příletu na letiště. Kamarádíme se totiž s Rentalcars.com.
    • Naše srdcovka - cestovatelský newsletter, který odebírají desetitisíce cestovatelů v ČR i na Slovensku:
    Prosím, ohodnoťte náš článek.
Klikněte pro komentář
Nahoru